יפן - עיר של נעדרים
יפן - עיר של נעדריםצילום מסך NHK

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, אמר במליאה לשגריר יפן, כי "הכנסת ואזרחי ישראל עוקבים בדאגה עמוקה אחר התמודדות אזרחי יפן וממשלתה, עם גלי המים האדירים, שהמחישו באופן הנורא את עוצמתם של איתני הטבע ואת התמודדותו של האדם מולם. בשם הכנסת  והעם בישראל, אני מבקש להביע  את תחושת השותפות והכאב שלנו.  העם בישראל בוכה אתכם,  ומזדהה עם העם היפני ,נוכח התמודדותו עם המשבר. יש בנו גם מידה של הערצה נוכח עמידתכם האיתנה, מול משימה שנראית בלתי אפשרית, ומול גילויים של קור רוח ויכולת אנושית כבירה לעמוד במבחנים קשים."



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוסיף ואמר לשגריר היפני: "העם בישראל משתתף בצערכם. אין לנו ספק שהעם היפני, למוד הסבל, יפנה את כל כוחו לשיקום הריסותיו, גם אם הדבר יארך זמן רב. רצון החיים יגבר על ההרס, התקווה תנצח את הייאוש והמחר יביס את האתמול. נשמח להושיט כל סיוע נוסף ככל שנתבקש."

בתחילת השבוע דווח כי שני בני אדם חולצו בחיים מבין ההריסות - קשישה בת 80 ונער בן 16. הנער נמצא כשהוא זועק לעזרה על גג הבית. לאחר מכן הוא הוביל את המחלצים פנימה, ושם הם מצאו קשישה בת 80. 

על פי הערכות רשמיות חדשות, 18,000 בני אדם מצאו את מותם ברעידת האדמה ובצונאמי שהכו את מחוז מיאגי בלבד. למעלה מ-400,000 בני אדם נותרו ללא קורת גג בעקבות אסון הטבע.