ההרס ברמת מיגרון. היום
ההרס ברמת מיגרון. היוםבאדיבות ועד מתיישבי בנימין

בית משפט השלום בירושלים שלח לשישים ימי מאסר את אלכס אוסטרובסקי וחברו שהואשמו בפגיעה במוסקים ערבים בסמוך למאחז רמת מגרון. כזכור, אוסטורבסקי הגיע לזירת האירוע לאחר שנודע לו על תקיפה של ערבים את חבריו שבמקום, ובמהלך האירועים אף נחטף ואוים על ידי מי שהפכו לתובעים במשפט. ביומן ערוץ 7 ניסינו להבין עם פרקליטו מטעם הסנגוריה הציבורית, עורך הדין אלון דוידוב איך המותקף הפך לתוקף באולם בית המשפט. הוא ניסה להסביר.

בראשית דבריו מזכיר עורך הדין דוידוב כי מרשו הגיע לזירת האירוע לאחר ששמע שקבוצת ערבים הגיעו לרמת מיגרון ושם הם מכים את חבריו. "הוא בא להגיש עזרה, תוך כדי שכוחות הביטחון הגיעו גם הם למקום. במהלך האירועים הוא נתפס על ידי משפחת אבו עלי שמוגדרים בתביעה כמוסקים המתלוננים. הוא הוחזק בידיהם כבן ערובה כשהוא מאוים באבן וזאת כדי למנוע מחבריו להמשיך ולהפריע לבני המשפחה האחרים ליידות אבנים לעבר המאחז".

דוידוב מציין כי לגבי משך הזמן בו היה מוחזק מרשו כבן ערובה הדעות חלוקות, אולם ככל הנראה מדובר בכרבע שעה.

אם כן, כיצד קורה שמי שנחטף ואוים הפך בבית המשפט לתוקף? עו"ד דוידוב מסביר: "מרגע שכוחות הביטחון נכנסו לתמונה וקבעו מי אשם ומי לו כל החיצים הופנו לכיוון מסוים, וכך נגררו הצדדים להגדרות שאחר כך קשה היה להשתחרר מהם ולברר את הסיטואציה האמיתית שהתרחשה במקום, והקו הזה של מי הוא הנאשם ומי המאשים נשמר עד סוף הדיון. מכאן והלאה הדיון התמקד בשאלת זכותם להגיע למקום, כן או לא, ולא בהשתלשלות האירועים".

כאמור, השופטת אילתה השיתה על אוסטרובסקי עונש של שישים ימי מאסר, ובמפתיע לא קבעה שכמקובל בענישה הפחותה מחצי שנת מאסר, ניתן להמירו בעבודות שירות. להערכתו של דוידוב קביעה זו לא תעמוד במבחן הערעור שבכוונתו להגיש.

עוד הוא מציין כי אמנם מאותם שישים ימי מאסר יורדים ימי המעצר שהם כשלושה שבועות ועוד שבועיים צפויים לרדת כניקוי מינהלי מקובל, אך עם זאת בכוונתו לערער על עצם הרשעתו בדין של מרשו בכדי לנקותו ולהוכיח את חפותו מהגדרתו כתוקף בתקרית.

יצוין כי חברו של אוסטרובסקי אמור היה גם הוא לקבל את גזר דינו היום, אך השופטת העדיפה להמתין ולהודיע את הכרעתה בפניו, וכיוון שהוא לא הגיע לדיון בהיותו חייל בפעילות מבצעית החליטה להמתין לדיון מאוחר יותר, אם כי להערכתו מדבור בענישה מצומצמת יותר.