בעקבות החלטתו של מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס,  לפתוח בחקירת מקורות המימון לטיסותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיגר יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין ללינדנשטראוס מכתב בדרישה לקיום בדיקה מקיפה של נסיעות אישי ציבור לחו"ל.

"להווי ידוע כי בעשור האחרון התקיימו אלפי נסיעות לחו"ל של נשיאים וראשי ממשלה בעבר ובהווה, שרים, סגני שרים, ראשי אופוזיציה וחברי כנסת, אשר נסעו בלווית בני זוגם או לבדם", פתח לוין את מכתבו וציין כי "נסיעות אלה היו כרוכות בעלויות של אלפי, ולעיתים עשרות אלפי דולר ארה"ב לכל נסיעה, וכולן מומנו ע"י גורמים רבים ושונים, לרבות גורמים זרים וגורמים אשר מקיימים פעילות גם בישראל".

לוין תמה מדוע בעוד מבקר המדינה מקיים בדיקה אודות מקורות מימון הנסיעות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ולרעייתו, אלפי נסיעות הדומות במהותן אשר בוצעו ע"י שורה ארוכה של אישי ציבור אחרים, לא נחקרים כלל, "אדגיש, כי די בעיון ראשוני ברשימת הנסיעות והגופים המממנים, כדי להצביע על שורה ארוכה של נסיעות שראוי כי תיבדקנה בדיקה מעמיקה ומיידית".

למען הסר ספק, מציין לוין מי הם החכי"ם המדוברים, "אבקש להפנותך לשורה ארוכה של נסיעות שביצעה יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, בין לבדה ובין בלווית בעלה להוואי, לוס אנג'לס ולניו-יורק".

לוין לא חמל על יו"ר הועדה לביקורת המדינה אשר לטענת מספר חברי כנסת עשה "תרגיל מסריח", כאשר בשעה שחברי הכנסת נמצאים בישיבת המליאה, כינס ח"כ יואל חסון ישיבת ועדה "דחופה" בהתרעה של דקות ספורות, בה הצליח להעביר החלטה למנות עובד של מבקר המדינה שיחקור את פרשת הטיסות של בנימין נתניהו וכך הוסיף לוין במכתבו, "דוגמה נוספת היא שורה ארוכה מאוד של נסיעות שביצע יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון, אשר כללו נסיעות לארה"ב, ספרד, הודו ושורה ארוכה של מדינות נוספות".

"לאור האמור לעיל", מסיים לוין את מכתבו, "אבקשך לפתוח לאלתר בבדיקה מקיפה של נסיעותיהם של כל אישי הציבור הנזכרים לעיל לרבות של הנסיעות שנזכרו לעיל. סבורני כי ראוי היה לעשות כך מלכתחילה, וממילא טובת הציבור והעניין גם יחד מחייבים היענות מיידית לפנייתי זו".