שרה נתניהו
שרה נתניהופלאש 90

"יש כאן כוונת מכוון לפגוע בראש הממשלה ולפגוע בו דרכי, כי זה הכי קל לפגוע דרכי. אני החוליה החלשה. אנו, בדרך כלל, הנשים נחשבות החוליה החלשה. בין אם זה דברים שכבר אמרו בקדנציה הראשונה,שאני שולטת במדינה. וזה בכלל לא אני. המציאות היא כל כך שונה", אמרה נתניהו בראיון בחדשות ערוץ 2.

"זאת רכילות מרושעת שהופכת לטקס קבוע - ודי כבר. צריך להפסיק את זה", הגיבה לתחקיר של רביב דרוקר בערוץ 10 באשר לנסיעות לחו"ל על חשבון נדבנים שלה ושל בעלה. "החלטתי לדבר כי אני מרגישה שאין לי כבר כוח לעוד מתקפה. שוב אני עומדת לפני הציבור כמטרה. ישנה התעסקות ברכילות מרושעת, שהופכת למעין טקס קבוע של צביעות והתחסדות. ודי, די כבר. צריך להפסיק את זה!". בראיון השיבה נתניהו אש לאלה שהפכו אותה, לדבריה, ל"כר למכות ולחיצים. יש אנשים שאומרים 'בוא נתעלל שוב בבובה הזו'. אשת ראש הממשלה היא בן אדם אמיתי", הצהירה בהתרגשות. בד בבד האשימה כי "יש כאלה שלא נטפלו אליהם, כי כנראה הבעל שלהם שירת מטרות של מישהו".

לדבריה, הנסיעות נעשו על פי נוהל מקובל ומותר, וכל נסיעותיה היו על פי הנהלים. "לא היתה שום עבירה על החוק, לא היה שקל אחד כפול או חשבונית אחת כפולה. לא היה דבר על חשבון משלם המיסים או כספי המדינה", אמרה נתניהו. "שילמנו הרבה פעמים, את זה לא מוכנים לספר. יש קבלות, ספיחי צ'קים ואפילו טיסות שאמורות היו להיות ממומנות. באחד המקרים כשראינו שזה יקר מדי, שילמנו בעצמנו 4,000 דולר על יום וחצי. אנחנו לא נוסעים לבר מצוות או לחתונות או לאיזה משהו שיש כאלה שאולי נוסעים אליו... גם רבים וטובים נוסעים למטרות ציבוריות אבל צריך להביא בחשבון שבעלי הוא האדם המבוקש ביותר כנציג של מדינת ישראל להסברה על ישראל. מזמינים אותו כל הזמן כדי לעבוד עבור המדינה, כדי להסביר. אין נסיעה אחת שהיא בשביל עצמנו. נסענו לפי הסטנדרט של ראש ממשלה לשעבר".

נתניהו דחתה את הטענות כי היא מחליטה לגבי מינויים בלשכה וכן את הטענות על התנהגות ויחסי אנוש בעייתיים שבאים לידי ביטוי בצעקות על עובדים: "אני הצלחתי להבין את זה באיזשהו שלב שכל בעל תפקיד במדינה קיבל אותו ממני, וכל אחד שלא קיבל תפקיד במדינה - אז כנראה שאני מנעתי ממנו. מה אפשר להגיד על זה חוץ מזה שזה הזוי?".

בעניין החלטת מבקר המדינה מיכה לנדנשטראוס אמרה נתניהו כי היא אינה מפחדת מחקירה, אך הדגישה כי יש לחקור את נסיעותיהם של כל הפוליטקאים ובני זוגם: "אני לא מוכנה שתהיה שום החרגה ותחושה של קליעה למטרה. אנחנו לא שונים מכולם, הכל נעשה מבחינה חוקית, ואם בודקים שיבדקו את כולם".

כמו בעלה, גם שרה נתניהו סבורה שחלקים בתקשורת מחפשים את רה"מ. "בעיתון הזה ובערוץ הזה (ערוץ 2) רצו שיראו משהו מסוים. יש דברים שהם לא רוצים שהאזרח יראה, אז הוא לא רואה, ומבחינתו זה לא קיים", האשימה, "יש אנשים שלא רוצים שבעלי יהיה ראש ממשלה. זה אינטרסים ברורים ולא רק של שמאל או ימין אלא גם של כסף וכוח, אינטרסים כלכליים. על כל הסיפורים האלה יושב שנים אותו אדם והוא רק מחפש ואומר 'תביאו לי חומרים על הזוג נתניהו'. כל מזכירה שמתפטרת ישר מתקשרים ודורשים 'תביאו סיפורים על גברת נתניהו, נכון שהיא אכזרית? נכון שהיא רעה? ואנשים אומרים 'תעזוב אותנו'. והוא בשלו לא רוצה".