יעלון
יעלוןצילום: יששכר רואס באדיבות כנס ירושלים
השר משה (בוגי) יעלון, המשנה לראש הממשלה, התייחס הערב (שבת) לדברי ריצ'רד גולדסטון.
 
"הודאתו של השופט גולדסטון בדבר הדו"ח שחיבר בנוגע למבצע 'עופרת יצוקה', היא בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. הדו"ח השקרי והמעוות הסב נזק אדיר והשחיר את פניהם של מדינת ישראל וצה"ל, שנלחם בשנים האחרונות באויב היורה בכוונת מכוון על אזרחינו, ומשתמש באזרחיו כמגן אנושי".
 
יעלון הוסיף "ראוי כי השופט גולדסטון לא ישתמש רק בדפי ה"וושינגטון פוסט" כדי להודות בטעותו, אלא יפנה לאו"ם ויעמיד דברים על דיוקם באופן ברור ונחרץ למען יראו וייראו אומות העולם וכדי להזים באופן מוחלט את עלילת הדם שיצאה מתחת ידי הוועדה".



השרה לימור לבנת אמרה הערב כי "כל אותן מדינות, ארגונים וגופים שמיהרו לעשות שימוש בדוח גולדסטון כדי להכפיש ולהשמיץ את ישראל, לעשות לה דה לגיטמציה ולהחרימה, צריכים להכות על חטא ולערוך חשבון נפש נוקב עם עצמם. אני קוראת גם לגולדסטון עצמו להתייצב על דוכן האו"ם, לאמר לעולם את מה שכתב במאמרו, ולתקן את העוול שגרם לצה"ל- הצבא המוסרי בעולם".
 
שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, גדעון סער, אמר הערב "הדו״ח היה מלכתחילה ביטוי לגישה שמטרתה דה לגיטימציה של המדינה היהודית ושלילת זכותה להגנה עצמית. הניסיונות לשלילת והכחשת זכות ישראל להגנה עצמית גדלים ביחס הפוך לאיומים עליה ועל אזרחיה. מועצת זכויות האדם של האו״ם, בה היתה חברה לוב עד לא מכבר, הוא גוף מוטה, צבוע ואנטי ישראלי, שהתעלם מירי טילים על מאות אלפי ישראלים במשך שנים והדבר האחרון שמעניין אותו הוא זכויות אדם״.