מחוף השנהב לכיס שלכם
מחוף השנהב לכיס שלכםפלאש 90

מחיר השוקולד בעולם עשוי לעלות עקב האלימות ההולכת וגוברת בחוף השנהב. מחיר צמח הקקאו כבר בשיא של כל הזמנים, והקונדיטורים מזהירים שהצרכנים יתחילו לשלם הרבה יותר עבור המוצר האהוב אם לא ימצא פתרון פוליטי בחוף השנהב. כך מדווחת רשת CNN.

המדינה המערב-אפריקאית מהווה כיום את יצרנית ויצואנית הקקאו הגדולה ביותר בעולם. הקהילה הבינלאומית כבר הטילה חרם על כל תעשיית הקקאו מחוף השנהב, ועצרה את ייצוא הסחורה, במטרה להקטין את התשלומים הזרים הנכנסים לכיסו של הנשיא לשעבר בחוף השנהב, לאורנט גבאגבו, ומאמיניו. גבאגבו סרב לוותר על כוחו לאחר שהפסיד בבחירות שנערכו בשנה שעברה.

הלחימה שיתקה את הנמל הגדול ביותר במדינה, המייצא את מרבית המוצרים העשויים משוקולד.

דיווחים אחרונים מהמדינה מעידים כי כוחות של הנשיא המיועד, אלסיין קוואטרה, כבשו את עיר החוף סאן פדרו, העשירה בצמחי הקקאו. מאות אלפי טונות של זרעי קקאו נמצאים במחסנים, מוכנים להישלח לשווקים הבינלאומיים.

ככל שמשבר המנהיגות במדינה ממשיך, האנישם הפשוטים במדינה מספרים כי הם משלמים את מחיר עיקשותו של גבאגבו. החקלאים נאלצים לאסוף את כל יבולם ולשומרו במחסנים בציפייה למשלוח המיוחל. הם מודעים לכך שככל שהמאבק יימשך- התשלומים שלהם יאחרו להגיע.

מעבר לנטל הכלכלי קיימת בעיה אנושית. האזרחים הפשוטים משלמים מחיר כבד בחייהם עם כל יום נוסף של שלטון טרור ברחובות. פעיל זכויות האדם דניאל בקלה סיפר כי משני הצדדים יש הרוגים רבים.

באו"ם החליטו השבוע לקחת אחריות על הנעשה בחוף השנהב, ולהקשות את הסנקציות המופעלות על גבאגבו, אישתו ושלושת שותפיו. ולמרות המצב הקשה, עדיין לא הסכימו באו"ם על הגשת תביעה בינלאומית נגדו.