מצות
מצותפלאש 90

הערב ניכנס בע"ה לחודש הגאולה - חודש ניסן, ואת ריח פסח כבר מזמן מריחים בנקיון וסידור הבתים. גם בצה"ל לא פוסחים, כמובן, על הסדר והנקיון, וההכנות בעיצומן.

בראיון לערוץ 7 לקראת פסח, סיפר ראש ענף כשרות בצה"ל, סא"ל הרב רפאל עמר, כי את ההכנות לפסח בבסיסים, הרבנות החלה כבר מזמן על ידי השתלמויות לכל רבני צה"ל בהם נותנים את הדגשים, ההנחיות והמאפיינים המיוחדים לפסח השנה, השתלמויות לכל נגדי המטבח בצה"ל על מנת להכין אותם לכל מהלך הכשרת הכלים והשתלמות לחיילים שהולכים לערוך את הסדרים בבסיסי צה"ל.

ומה עושים אותם חיילים שלא יכולים להשתתף בסדר המרכזי בבסיסם? "יש 'מנות מצוה' הכוללות הגדה של פסח עם ברכת הרב הראשי לצה"ל, מצה שמורה, חרוסת חזרת ושאר אביזרי הסדר, המחולקים לחיילים שלא יוכלו להשתתף בסדרים המרכזיים בעקבות פעילויות מבצעיות", מספר הרב עמר.

הרב עמר ציין כי כל חייל יוכל לשמור על הידורי החג לפי רצונו ולקבל את המזון בכל רמות הכשרות, "בכל יחידות צה"ל לא משתמשים בקטניות לאורך כל החג. כל חייל שמקפיד לאכול מצה שמורה יקבל מצה שמורה וכן מי שמקפיד על מצות יד, יקבל מצות יד במשך כל החג".

"אנחנו מאפשרים לכל חייל שמקפיד על כשרות מיוחדת - שיקבל את הכשרות שהוא רוצה. גם חיילים שמקפידים לאכול כשרות של העדה החרדית, יקבלו אותה".

הרב עמר סיפר לערוץ 7 כי המפעלים המייצרים מצות ושאר צרכי מזון, מייצרים באופן מיוחד את האוכל עבור צה"ל, על פי נהלי הכשרות המחמירים, "רמת הכשרות בצבא היא מהודרת, המצות שהצבא קונה, גם הלא שמורה מיוצרות עבור צה"ל ביצור מיוחד עם הידורים מיוחדים ותחת פיקוח צמוד שלנו, וזה נכון לא רק למצות, אלא גם לגבי דברים נוספים".

מה חייל צריך לעשות על מנת לקבל אוכל בכשרות מהודרת שהוא צורך? "החייל מגיע למ"פ יחידה או נגד מטבח ועל ידי פעולה פשוטה במחשב מקבלים את האוכל באותה רמת כשרות שהחייל ביקש".