במהלך ההיסטוריה של האנושות כולה הצליחו רק שני מדענים לחשוב על המצאות שהקדימו את זמנן במאות שנים – לאונרדו דה וינצ'י וניקולה טסלה. ניקולה טסלה יליד סרביה שנדד בין מדינות רבות השאיר בכל מקום את חותמו הטכנולוגי.

טסלה נחשב לאבי רשת החשמל הפרוסה, כפי שהיא היום. הוא זה שפיתח את הסלילים במנועים. מה שלא יודעים רבים – הרדיו  גם הוא המצאתו של טסלה עוד ב1893, ארבע שנים לפני שמרקוני פיתח את הרעיונות של הסרבי למקלט הרדיו הראשון.

כבר בשנת 1896 הגה טסלה את הרעיונות של מכונות בשלט רחק ורעיון לשיקוף באמצעות קרני הרנטג ן(1897), שנה לפני שרנטגן עצמו רשם את הפטנט ואת תאורת הפלורוסנט. בסך הכל מדובר על מעל 1000 המצאות בתחומי עניין שונים.

העברת חשמל לרוחק
העברת חשמל לרוחקצילום מסך YOUTUBE

הדיקן של אוניברסיטת בלגרד ברנקו קובצ'ביץ מספר "המצאות מרבית המדענים מתיישנות עוד בימי חייהם, עקב התפתחות הטכנולוגיה והמדע. טסלה הוא דוגמה נדירה של מדען, שעבודותיו שרדו במשך מאות בשנים".

רבים מהניסויים שערך היו מסוכנים. יש גם המייחסים לו את הפיצוץ הענק בסיביר ביער טונגוסקה בשנת 1914, אשר לפי המדענים חוזקו היה כאלף פצצות אטום. אחד הרעיונות שהגה טסלה ולא ייושם היה העברת מתח חשמלי למרחק ללא צורך בחוטי החשמל.

בשנת 1901 העביר המיליארדר האמריקאי ג'ון מורגן הזמנה לטסלה לבניית מגדל תקשורת הגדול בעולם, לצורך העברת תקשורת בין אירופה לארה"ב.

בפועל טסלה תכנן להקים 5 מגדלים כאלה, שהיו מקשרים את כל קצוות התבל. זה מה שכתב ביומנו: "... ברגע שהפרויקט יסתיים, איש עסקים בכל העולם יוכל להקריא הנחיות לפינה אחרת בעולם שיועברו באופן מיידי, הוא יוכל לשוחח עם כל טלפון בעולם. כלי קטן וזול (לא יותר יקר משעון יד) יאפשר לבעליו לשמוע שיחות בכל זמן נתון, להעביר תמונות או טקסטים. לשמוע מוסיקה ולקרוא ספרים, בים או ביבשה...".