ג'וליאנו מר
ג'וליאנו מרפלאש 90

איש הקולנוע והתיאטרון, השחקן והבמאי ג'וליאנו מר, שנרצח בג'נין הובא היום למנוחות בבית העלמין בקיבוץ רמות מנשה.

בראיון לערוץ 7 מספרת אסנת טרבלסי שעבדה איתו בשנים האחרונות, על היום הקשה שעבר עליה, "התחושות הם קשות, אנחנו בעיקר המומים ולא מעכלים את האבדן הנורא".

טרבלסי טוענת כי ג'וליאנו מר מעולם לא חשש לחייו, "הוא חילק את חייו בין ג'נין לחיפה. הוא ידע שיש איומים על חייו וגם קצת חשש אבל זה לא הפריע לו להמשיך בפעילותו בתיאטרון".

מר שנחשב יהודי יקבר ליד אמו בבית העלמין האזרחי בקיבוץ רמות מנשה. "אמא שלו ארנה הייתה יהודייה, אבל אישה מאוד פוליטית, כשהיא נפטרה ב-95, לא רצו לקבור אותה בשום מקום, בסוף עשו לה קבורה חילונית ברמות מנשה, שם גם נקבר ג'וליאנו. ג'ולאינו הוא אמנם בן לאבא ערבי ואמא יהודיה, אבל מבחינתו הוא אף פעם לא היה חצוי, הוא אמר לי שהוא מאה אחוז יהודי ומאה אחוז פלשתיני".

טרבלסי מביעה צער על כך שלא כל תושבי מחנה הפליטים בג'נין יכלו להשתתף בהלוויה. "מסע ההלוויה החל בטקס אשכבה  בתיאטרון "אל-מידאן" בחיפה ארונו הונח על הבמה שעליה ביים ושיחק. מסע הלוויה עבר דרך רחובות חיפה למחסום ג'למה בכניסה לג'נין, שם הונח ארונו על מנת  לאפשר לחבריו ומכריו מג'נין להיפרד ממנו מהצד השני של המחסום. רק חלק מילדי המחנה שהיו בתיאטרון קיבלו אישור להגיע להלוויה, אבל רוב התושבים לא הורשו לעבור את המחסום והם נפרדו ממנו מהצד השני".