ריבלין
ריבליןפלאש 90

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, קיים היום (ה') ביקור היום בממלכת טונגה (הסמוכה לניו זילנד). זהו ביקור ממלכתי ראשון במדינה זו לאחר 25 שנים (מאז ביקורו של הנשיא חיים הרצוג ב-  86'). הוא נפגש עם מלך טונגה, ג'ורג' טופואו החמישי, עם ראש הממשלה, Samiu Vapulu‏ ועם יו"ר הפרלמנט. בין המדינות שוררים יחסים חמים, והמלך ביקר בישראל פעמיים מאז הכתרתו. 

במרכז הביקור עמד הסיוע הרפואי המיוחד שהעביר ריבלין בשם ישראל לטונגה, לצורך התמודדות עם מחלת הסכרת. שיעור החולים בסכרת בטונגה הוא מהגבוהים בעולם (מקום עשירי בעולם), סובלות ממנו נשים הרות רבות וקיים חשש שהמחלה תהפוך לגנטית.

ישראל שיתפה פעולה עם הארגון היהודי-אוסטרלי "אינסולין לחיים", והעבירה לטונגים משלוח גדול שכלל בעיקר מכשור רפואי למדידת סוכר ומזרקים. הטקס התקיים במעמד רה"מ ושר הבריאות של טונגה, וכן יו"ר הארגון האוסטרלי, רון האב. לצד יו"ר הכנסת ייצג את ישראל יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ חיים כץ, חבר השדולה הבינפרלמנטרית ישראל-ניו זילנד.

יו"ר הכנסת אמר בטקס: "אנחנו מעריכים את טונגה על תמיכתה העקבית בישראל, באו"ם ובפורומים בינ"ל. מצבה של ישראל בזירה הבינ"ל אינו מאפשר לה את הפריבילגיה לוותר על תמיכתה של אף מדינה. את תמיכתנו שלנו אנחנו מביעים לא רק בהצהרות אלא גם במעשים. מצאנו כאן ידידי אמת, הדבר אינו מובן מאליו, ואנחנו מביטים קדימה לעבר הידוק שיתוף הפעולה".

שר הבריאות של טונגה הביע הערכתו העמוקה לישראל, וציין כי הטיפול בסכרת כמעט בלתי אפשרי לאזרח מן השורה, שכן עלות יומית של ערכת טיפול היא כ -50 $- כגובה המשכורת החודשית הממוצעת במדינה. "הציוד הזה ישמש אותנו לטווח ארוך של שנים", אמר השר בסיפוק.

המשלחת הישראלית התקבלה בטונגה בחום רב, וביקורה הנדיר לווה בהתרגשות רבה. יו"ר הכנסת התקבל בכבוד מלכים, והטקס הרשמי כלל היה צבעוני במיוחד וכלל גם ריקודים מסורתיים. לריבלין ומלוויו נערכה קבלת פנים בשדה, התעופה והוא זכה לליווי צמוד וליחס אוהד.