ארכיון
ארכיוןצילום: פלאש 90
החל מתחילת השנה נרשמה עליה במספר הבידודים של נגיפי המעיים (אנטרו-וירוסים) בקרב יילודים ובפרט הנגיף קוקסקי B2 במעבדה המרכזית לנגיפים.
 
ממשרד הבריאות נמסר כי עד כה אובחנו 13 מקרים של תחלואה בנגיפי אנטרו בקרב יילודים ב-7 בתי חולים. מתוכם בלטו בחריגותם 6 מקרים של קוקסקי B2, בהם שני מקרים קשים, ו-2 מקרי פטירה. במרבית המקרים היתה תחלואת חום לאם בזמן הלידה, לפיכך, ככל הנראה מדובר בתוצאה של הדבקה מהאם.

תחלואה בנגיפי אנטרו הינה נפוצה וברוב המכריע של המקרים מדובר במחלת חום קלה שחולפת מעצמה.

עם זאת, הדבקה ביילודים עלולה להיות מלווה בתחלואה קשה יותר. ההדבקה מהאם יכולה להיות תוך רחמית, בעת תהליך הלידה וכן מחשיפה להפרשות לאחר הלידה. בספרות הרפואית תוארו מקרים דומים ביחידות יילודים. יש לציין כי לרוב, תחלואה מהדבקה לאחר הלידה היא קלה יותר מאשר הדבקה הנרכשת מהאם.

משרד הבריאות מבצע חקירה אפידמיולוגית של המקרים, והנחה את הצוותים הרפואיים להגביר עירנות למחלה, ולהקפיד על אמצעי הזהירות השגרתיים למניעת העברת מחלות מדבקות.

אין למחלה זו טיפול או דרכי מניעה ספציפיים, אך משרד הבריאות מדגיש לציבור בכלל, ולנשים הרות או מטפלים ביילודים בפרט, את החשיבות שבשמירה על כללי הגיינה אישית, ובראשן הקפדה על רחצת ידיים. יש להדגיש כי בהתאם להמלצות הרפואיות המקובלות, במקרה של הופעת חום ביילוד, בחודשיים הראשונים לאחר לידה, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי.