תלמידים במבחן בגרות
תלמידים במבחן בגרותפלאש 90

חלה עלייה של 2.2% בשיעור הזכאים לבגרויות לשנת תש"ע לעומת שנת תשס"ט, כך פרסם היום (שני) משרד החינוך במסיבת עיתונאים בה הוצגו נתוני הבגרויות לשנת 2010.

זוהי השנה שנייה ברציפות בה חלה עלייה בזכאות לבגרות. אחרי מגמה של ירידה בשנים הקודמות. בנוסף חלה עליה עליה במספר הלומדים לבגרות ובמספר הניגשים. 



יותר לומדים, יותר ניגשים, יותר זכאים



על פי הנתונים הוצגו חלה עליה של  % 2.2 בשיעור הזכאים לבגרות מתוך קבוצת הגיל המלאה. שר החינוך גדעון סער אמר כי העלייה בהיקף הזכאות לבגרות הוא אחד מהיעדים המרכזים של משרד חינוך, "קיימנו את היעד שלנו של העלאת שיעור הזכאים לתעודת בגרות מלאה. היעד הושג בתנאים לא פשוטים הקשורים למגמות דמוגרפיות שונות הקיימות במדינת ישראל".



במשרד החינוך מציינים כי העלייה חלה הן במגזר היהודי וגם במגזר הערבי, בשניהם מדובר בהמשך למגמות של שנה שעברה. העלייה כולל גם את הפריפריה וגם את המרכז. 

בנוסף, חלה עליה באחוז הלומדים בכיתה יב' של % 2.5 מ % 79.8 ל % 82.3  - המשמעות צמצום בנשירה. וגם עליה באחוז הניגשים לבגרות %  71.8  % 73.7 גם העלייה בלומדים ובניגשים משותפת לתלמידים יהודים וערבים.



שר החינוך הוסיף "חשוב לזכור מעבר לאחוזים היפים מדובר בבני אדם, האחוזים משקפים אלפי נערים ונערות שיוצאים למסע-החיים מנקודת פתיחה טובה יותר". לסיכום אמר שיר החינוך "זה המקום לומר תודה למורים ולמנהלים – בראש ובראשונה וגם לאנשים משרד החינוך והרשויות המקומיות".