יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימרפלאש 90

ועדי המתיישבים בבנימין ובשומרון הגישו אמש תלונה במשטרת ישראל כנגד מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר בעקבות חשיפת מסמכי 'ויקליקס' לפיהן מסר אופנהיימר מידע אסטרטגי על ישראל וביקש מהם להפעיל לחץ על ראשי המדינה.

בעיתון 'הארץ' ביום שישי האחרון נחשפו מסמכים נוספים באתר 'ויקיליקס' בהם תוארו מערכת היחסים של אופנהיימר וארגון 'שלום עכשיו' עם אנשי שגרירות ארצות הברית במסגרתם הם מעבירים להם מידע חיוני על ישראל.

בתלונה נכתב כי מזכ"ל 'שלום עכשיו' עבר על החוק הפלילי בו נקבע כי "מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם". סעיף אחר בחוק קובע כי: "מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו – מיתה או מאסר עולם".

על פי העולה מהמסמכים אמר אופנהיימר "אני מקווה שהלחץ האמריקאי על ממשלת ישראל יביא ליישום הצווים". אופנהיימר גם האשים את ישראל ברמייה כלפי האמריקאים ואמר:" ממשלת ישראל יוצרת את הכלים והפלטפורמה כדי להכשיר את מה שהיא רוצה מבחינה חוקית".

אנשי השגרירות מתברר, התרשמו מאוד מדיווחיו וסיכמו חלק מהפגישות באמירה "אנחנו חוששים שהיישוב מחדש של המתנחלים יצור שכונות חדשות או הרחבות של התנחלויות קיימות שיעמדו אף הן בסתירה להתחייבויות ישראל כלפי ארה"ב".

יו"ר וועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי מסר: "למלשינים לא תהיה תקווה. במשך שנים ארגון שלום עכשיו מסית מדינות כנגד ישראל על מנת לפגוע ביישובים שהקימו ממשלות ישראל לאורך השנים. כשראו בשלום עכשיו כי הציבור לא נותן במפלגות השמאל את אמונו החליטו לפנות למדינות אחרות על מנת לקבל ''סיוע''.

אנו רואים בפעילות זו פגיעה במדינת ישראל ובאינטרסים החיוניים שלה. החשיפה של המסמכים רק אישרה את מה שידענו כל השנים וכעת אנו מצפים שהמשטרה והמחלקה היהודית בשב"כ תחקור את אופנהיימר וחבריו על עשייה מתמדת כנגד מדינת ישראל ופגיעה בדמוקרטיה וברצון הבוחר".