רב המרצחים מרואן ברגותי העצור בישראל אמר בראיון לעיתון "אלחיאת אלג'דידה", כי ניצחון המהפיכה בתוניסיה ומצרים הינו ניצחון לפלסטין, לעם הפלסטיני ולבעייה הפלסטינית, וכי ישראל הינה המפסידה הגדולה ביותר מנפילת המשטרים הערביים הרודניים.



ברגותי קרא לפלסטינים בכל רחבי העולם בין אם ביהודה ושומרון ובין אם בפזורה לצאת ב-5 ביוני לתהלוכות גדולות לא אלימות נגד ה"כיבוש". ברגותי קרא למשתתפים לשאת סיסמאות כגון "העם רוצה את סיום הכיבוש" ו"העם רוצה חירות, שיבה ועצמאות".



השינוי בעולם הערבי מצריך, לדעת ברגותי, שינוי בדרך ובמדיניות של ההנהגה הפלסטינית תוך הפסקת ההסתמכות על מה שמכונה החסות האמריקאית ועל מה שמכונה תהליך השלום, אשר בפועל מת כבר לפני שנים.



יש לציין, כי ב-15 באפריל 2002, במהלך מבצע חומת מגן נתפס ברגותי ,שהיה מבוקש בכיר, בשכונת אל-טירה ברמאללה על ידי כוח של צה"ל.‏ הוא הובא בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב ושם הואשם ברציחות שבוצעו על ידי אנשיו. הראיון לעיתון נערך לציון 9 שנים למעצרו.

ב-6 ביוני 2004 נדון ברגותי לחמישה מאסרי עולם מצטברים על חמש הרציחות שהורשע בהן, ול-40 שנות מאסר בגין ניסיון לרצח. למרות מאסרו, נחשב ברגותי לאחד מחשובי המנהיגים הפלסטינים והוא זוכה לתמיכה גם בקרב אישים ישראלים הרואים בו מנהיג פלסטיני ומצדדים בשחרורו.