אוהל ההורים השכולים
אוהל ההורים השכוליםפלאש 90

ביום ה-30 לטבח באיתמר יוצא ד"ר אריה בכרך שאיבד את בנו בפיגוע בואדי קלט בקריאה נררגשת לבכירי מערכת הבטחון שקראו השבוע לממשלה לשחרר מחבלים ולבצע עסקה עם החמס: הפסיקו!

ד"ר בכרך וחבריו לשכול הפעילים בארגון "אלמגור" קוראים לבכירים, "בעבר הייתם שותפים למחוות ועסקאות שחרור-  מחבלים. את המחיר לא אתם שילמתם אלא ,יקירינו. את הסיכון שקראתם השבוע לקחת לא אתם תשלמו. אלא משפחות ישראליות כמונו .

הפסיקו עם עצותיכם  החוזרות ונשנות שלא רק מעוררות אצלינו את הזכרונות על מחדליכם בעבר אלא מעוררות את החמס וממילא מפחידות אותנו לגבי העתיד".

הוא מסביר, "הנה החשבון מונח לפניהם: 183 ישראלים קיפדו את חייהם - מאז שנת  2000, ממחבלים משוחררים. רבים אחרים בטרם אותה שנה - כולל מעסקת גיבריל-  עסקה דומה בדייקנות למה שאתם מציעים כעת. ורבים שאיננו יודעים עליהם כלל, יען סיפוריהם מוחבאים בתיקי חקירות השב"כ ולא פורסמו עד כה לציבור. לבד מאותם שני מחבלים משוחררים מהפת"ח שרצחו אחרי ששוחררו בעסקת ג'יבריל, את זהבה בן עובדיה ופול אפלבי. כעת הם שוב מועמדים לשחרור אם תתבצע חלילה המלצתכם".

"עדין לא דיברנו על אלף הנרצחים של אינתפדת 2000 שנרצחו –אמנם לא באופן ישיר –אך באופן מאד מאורגן, על ידי אסירים לשעבר בפתח ובחמס. בהם ראשי המארגנים ברגותי (הפת"ח ) ושייך יאסין (החמס). יאסין אף שוחרר בהמלצת חלק מכם, תמורת שני אנשי בטחון עצורים בירדן, עם חוות דעת מודלפת שהאיש נכה ואינו מסוכן", הוא מוסיף.

בכרך מזכיר לקוראים לשחרור מחבלים, "גם אז אמרתם- כמו עתה - אם יפעל נפעל נגדו. עד שהצלחנו לחסלו, יזם ופיקד מכיסא הגלגלים על שורת פגועי טרור המוניים- בהם נרצחו ונפצעו מאות ישראלים".

לדבריו, "ברגותי נמצא פעם שלישית בכלא –אחרי מאסרים ושחרורים קודמים - ושוב מועמד לשחרור בעיניכם. לאחרים הוא בכלל חזר להיות יקיר התנועה ציונית... אנו קוראים לכם לא רק לראות את מה שפופולארי,פופוליסטי ומתוקשר, אלא את התמונה כולה. והתמונה כולה, אם חלילה ראש הממשלה יענה לקריאתכם, תהיה עגומה".

הוא מדגיש, "ביום השלושים לרצח משפחת פוגל אנו קוראים לכם להסתכל אל העתיד .מה  יהיה אם המחבלים ורבי המחבלים- חיות הטרף הללו, ישוחררו מכלוביהם .כל כוח ההרתעה שנוצר לאחר גל המעצרים והחיסולים בשנים האחרונות-לאחר שפרשתם מתפקידיכם - יחוסל ומה שקרה לפני חודש באיתמר עלול להיהפך לצונאמי של טרור. יחזרו  שוב מראות הפגועים ההמונים והכאוס ישלוט ברחובותינו ,חלילה".

לסיום  הוא קורא בכאב, "אנו ששילמנו את  המחיר, חלקנו ב"משמרת שלכם",  קוראים לכם –הרף! תנו לנו לנצח את החמאס במקום להיכנע אליו. נסינו את שיטותיכם והם הביאו לנו אך שכול ויגון .כעת אנו מקווים שמתנהל מאבק עיקש בטרור ולא דו שיח איתו. ואנו מקווים שחיילי צה"ל ומפקדיהם  אמנם יתמידו בכך ולא נהיה חשופים להפרעות מבית,כפי שהיה השבוע".