קצובר
קצוברפלאש 90

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, מברך את מערכת הביטחון על לכידתם של רוצחי בני משפחת פוגל, אולם עם זאת קובע כי מדיניות הממשלה הובילה לאבדן ההרתעה הישראלית, וכעת יש לעמול הן בזירה התיישבותית והן בזירה הביטחונית כדי להשיב אותה.

"מתברר כעת שכמו שחששנו הציבור הערבי מוציא מקרבו מרצחים חסרי צלם אנוש שהם תולדה של החינוך הפלשתיני ה"נאור" שלפיו מי שיותר שהיד הוא יותר קדוש", אומר קצובר.

לדבריו כעת התגובה הישראלי צריכה להיות נחרצת וברורה. "ישראל חייבת להוכיח שלא יקפלו אותנו. צריך לעשות זאת בבנייה מאסיבית. צריך להקים חמישה ישובים לזכר הנרצחים ולאשר את התב"ע של איתמר ולשוב לבנות".

עם זאת סבור קצובר כי ראש הממשלה אינו מסוגל לבצע מהלכים שכאלה שכן המוציא והמביא האמיתי, כהגדרתו, בממשלת נתניהו הוא שר הביטחון אהוד ברק, ולמולו מפגין ראש המשלה העדר חוט שדרה. "והמסר לעולם הוא שאפשר להכות ביהודים".

לטעמו של קצובר המענה מול הכפר עוורתא שממנו יצאו הרוצחים צריך להיות הרס בתיהם. לשאלה כיצד ניתן לצפות למהלך שכזה לאחר תקדים ביתא, הכפר בו נרצחה תרצה פורת הי"ד, כאשר ראש הממשלה דאז יצחק שמיר הורה לכלי הנדסה להרוס את בתי הכפר אך בג"ץ בלם את המהלך וביטל אותו, אומר קצובר כי אמנם "לבית המשפט יש יד ורגל במציאות הזו".

בהקשר זה הוא מזכיר כי בהנחיית בית המשפט לא יכולים היו אנשי איתמר לחזק את האבטחה סביב ישובם, על אף ששוב ושוב הערבים שסביב התקרבו לגדר הישוב כדי לאסוף מודיעין, כדי לבחון את יעילות הגדר ויעילות כוחות ההגנה של הישוב, ולמעשה בחסות בג"ץ פעלו כדי לפגוע בתושבי הישוב כמו גם בישובים אחרים.

ובאשר לאפשרות לפיה יציג החמאס את הרוצחים הללו בראש רשימת המועמדים לשחרור תמורת גלעד שליט, מעריך קצובר כי למרות שצפויה קריאה חזקה לשחררם הוא מאמין שממשלת ישראל לא תחצה את הקו האדום הזה.

עם זאת הוא מעריך שבעתיד, לאחר שזכרונו של הציבור בישראל יתעמעם מעט יתכן ותשוב דרישה כזו והקולות ליישמה יהיו חזקים יותר.