בראיון לערוץ 7 ממעונו שבבוקרשט מספר הישראלי לשעבר, נתי מאיר, על דרכו המהירה מהמועמדות לנשיאות רומניה ועד לכלא הרומני בו ניסה להתאבד.

מאיר מגולל את הפרשה שבעטייה מצא את עצמו מול עשרות שוטרים רומנים רעולי פנים שהובילו אותו לחקירה בחשד לזיוף כספים, תוך שהם מספרים לו שהוא מובל למתן עדות בלבד, אך משם נלקח למעצר ומאסר ארוך שממנו יצא רק בימים האחרונים.

מבחינתו של מאיר האשם הוודאי למעצרו הוא נשיא רומניה הנוכחי, שלהערכתו ראה בו איום ממשי והחליט לתפול עליו עלילת שווא. הוא מזכיר את התמיכה לה זכה בקרב הציבור ברומניה, תמיכה של 15 אחוזים, ומוסיף כי המעצר התרחש ימים אחדים טרם פגישתו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, פגישה שלהערכתו הייתה מביאה אותו אל רף עשרים וחמישה אחוזי התמיכה.

מאיר נעצר לאחר שברשותו נמצאו שטרות משחק מונופול שלו היו אמיתיים היה מגיע ערכם למאות אלפי יורו. לטענתו ישראלי שאותו הכיר קיבל את השטרות כתשלום על עסקת קזינו, וכשהוברר לו שמדובר בכספי מונופול וכי נפל קורבן לתרמית ביקש את עזרתו של מאיר בהגשת תלונה למשטרה. זאת לנוכח קשריו ההדוקים עם סגן מפקד משטרת רומניה, שלבנו ולבנו של מאיר יש עסק אבטחה משותף.

מאיר מספר על השחרור שהתאפשר רק לאחר שאותו ישראלי דיווח למשטרה המקומית שמדובר בשטרות השייכים לו ואין להם כל קשר למאיר עצמו. מאיר משוכנע שמדובר בעלילה וקובע כי אלאמלא היה כן היה ניתן לברר את עובדת התרמית מול משטרת ישראל שעימה נועד כשקיבל את שק השטרות.

בהקשר זה מוסיף ומספר מאיר כי לבקשת משטרת ישראל שימש כנציג המשטרה ברומניה והמשימה שניתנה לו הייתה לדווח על כסף שחור המועבר שם על ידי ישראלים השוהים ברומניה. הוא מציין שהקשר עם משטרת ישראל נוצר לאחר הרצחו של יעקב אלפרון, רצח שמממנו הזהיר את המשטרה ואף מסר את שם הרוצח, אך משטרת ישראל התעלמה ורק לאחר שהרצח אכן התבצע יצרה עמו קשר נוסף וביקשה את עזרתו.

על ניסיונות ההתאבדות שלו בכלא הרומני מספר מאיר שמעשים אלו נעשו אך ורק כדי למשוך תשומת לב, ובפיו תפילה שהקב"ה יסלח לו על שבאחד מניסיונות ההתאבדות ניסה להתאבד עם התפילין שניתן לו לתפילה.

הסיפור נראה מורכב? מסובך? אתם מוזמנים לשמוע את מאיר עצמו ולהחליט...