כנס רמלה.  אתמול
כנס רמלה. אתמול

מנכ"ל כנס רמלה בין ישראל לעמים וחבר תנועת קוממיות אריאל בן דוד מספר לערוץ 7 על מסע הלחצים שהופעל לדבריו על באי הכנס.

"הכנס עסק בנושאים שנחשבים בהחלט לרגישים ויש כאלה שלא רצו להשתתף והיו אף שביטלו. היה אפילו ח"כ אחד שביטל את הגעתו לכנס בבוקר של הכנס. זו בושה בשבילו כאיש ציבור שמייצג גם אותי וגם אותך. אנשים ביטלו את הכנס מפחד שהם יצוטטו בתקשורת. היו  פניות טלפוניות של גורמי שמאל ועמותות שקראו להחרים את הכנס בגלל ההשתתפות של הרב ליאור והרב אליהו. הם טילפנו לאנשי ציבור וביקשו מהם שלא להופיע, כנראה שאותם אנשים שרוממות הליברליות בגרונם אין להם באמת שום פתיחות".

בן דוד טוען כי כלי התקשורת הארציים לא סיקרו את כנס רמלה באותה מידה של חשיפה לה זוכים כנס הרצליה וכנס שדרות. "התקשורת לא מקלה עלינו. לצערי התקשורת לא ממש מבטאת את רחשי העם. אמנם כן זכינו לחשיפה ברשת ב' ובמבט, אבל כנראה שהמציאות כיום היא שהשמאל הקיצוני שפועל במימון של כספים עצומים מצליח כל השנה לקדם את האג'נדה שלו ולהשפיע על מקבלי ההחלטות וקובעי המדיניות גם בבתי המשפט ובתקשורת. הם לא מבטאים את רחשי העם כי רוב העם כן רוצה מדינה יהודית".

לדבריו, מארגני הכנס הקפידו להזמין גם אנשי שמאל כדי להרחיב את מגוון הדעות שיישמעו בכנס, "המטרה שלנו היא לא להיות מגזריים. נכון שיש לנו אג'נדה ואנחנו רוצים לאזן את התמונה. אבל אנחנו מעוניינים גם, שישמע מגוון גדול של דעות, לא ניתן למי ששנאת היהדות בידיו להופיע אצלנו".

בן דוד סבור שחילוקי הדעות שהתגלו בכנס בין הרב אריאל לרב ליאור בנוגע לאיסור על מכירת דירות לערבים לא היה מהותי. "יש הסכמה גורפת שאין היתר למכור דירות לערבים וגויים מצד לא תחנם. הרב אריאל רק טען שיש לו בעיה עם הפסיקה הגורפת".

הוא דוחה את הטענות של אלה שטוענים שדבריו של הרב ליאור שקרא לעודד בדואים שרוצים להגר למדינות ערב היו גזענות. "למה לא לעודד. אשמח גם אם יעודדו יהודים להגיע לארץ ישראל כמו שיעודדו את הערבים להגר למדינות ערב. זו לא גזענות, השאלה היא אם עושים את זה באסרטיביות או בעדינות".