לומדים אותו. אבו מאזן
לומדים אותו. אבו מאזןפלאש 90

אבו מאזן אינו מוכן לקבל את הנוסחה אותה הציבה בפניו ישראל - או פיוס עם חמאס או מו"מ עם ישראל, עךליה חזרו במילים שונות ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ ליברמן ונשיא המדינה, שמעון פרס.

"נתניהו וליברמן אמרו אתמול שאני צריך לבחור בין ישראל לבין חמאס, אבל החמאס הם חלק מהעם הפלסטיני, בין אם אתה אוהב או מסכים איתם, הם חלק מהעם שלנו ואי אפשר לעקור אותם מתוכו", אמר אבו מאזן במהלך פגישה עם בכירי "ישראל יוזמת", ביניהם עידן עופר, אמנון ליפקין שחק ודני יתום.

"מ-1993 היה משא ומתן וערפאת הכיר במדינת ישראל, ורבין אמר שהוא מכיר באש"ף כנציג הצד הפלסטיני. אנו נמשיך לנהל משא ומתן בשם אש"ף. הממשלה והמשא ומתן הם שני דברים שונים לחלוטין", הוסיף.

נשיא המדינה פתח הבוקר במסע הסברה אינטנסיבי עם דגש על אירופה והתייחס להסכם המתגבש בין פתח לחמאס. במסגרת ראיונות שנתן לתקשורת הבינלאומית אמר הנשיא, כי "אנחנו היינו רוצים לראות את העם הפלשתינאי מתאחד, אך  למען השלום. מה שקרה אתמול הוא מסע המוביל לאי הסכמה ברורה: כלומר שיהיו שני מחנות לפלשתינאים – אחד הקורא לשלום והשני הקורא להשמדת ישראל".

הנשיא התייחס בחומרה לעובדה שמדובר בהסכם בין פתח לחמאס המהווה אירגון טרור רצחני לכל דבר, "חמאס לא משנה את הצ'ארטר שלו, לא מפסיק להיות ארגון טרוריסטי, משרת את איראן ומבריח נשק. המהלך כפי שהוא זו שגיאה פטאלית. חתימה על הסכם שיוביל לבחירות בעוד כשנה עלולות לגרום לכך שארגון טרור ישלוט בעזה וביהודה ושומרון ומדיניות חמאס תנצח.המשמעות היא המשך ירי טילים, המשך הרג חפים מפשע, המשך התערבות איראנית התומכת ומממנת את הטרור באזורנו".

הנשיא יצא בקריאה אישית לאבו מאזן אותו הוא מעריך כמנהיג פרודוקטיבי הרוצה בשלום ואמר, "אני קורא להנהגה הפלסטינית- התאחדו למען השלום ואל תעשו פסאדה של אחדות שלא תאפשר לכם לנוע לשום כיוון. הברירה היא בפני כולנו ואסור לפספס את ההזדמנות שנוצרה לשלום לטובת התנגשות בלתי פוסקת".