שביתת הרופאים
שביתת הרופאיםפלאש 90

ההסתדרות הרפואית הגישה תלונה לנציב שירות המדינה נגד הממונה על השכר, אילן לוין, לאחר שלטענתה הסית לוין בראיון לגלי צה"ל נגד ציבור הרופאים וכינה אותם "רוצחים".

בהסתדרות הרפואית טוענים, כי ההשתלחות הזו של הממונה על השכר באוצר הגיעה לאחר שבועות של משא ומתן בו לא שיפר האוצר את הצעותיו לרופאים, ולא ניהל איתם הליך אמיתי שיאפשר להגיע לפיתרון להבראת הרפואה הציבורית בישראל.

ההסתדרות הרפואית שלחה הבוקר מכתב לאילן לוין ובו היא דורשת כי יתנצל בפני ציבור הרופאים. בהסתדרות הרפואית אף הכריזו, כי עד אשר יתנצל, לא ישבו הרופאים למשא ומתן עם האיש אשר כינה אותם "רוצחים", ופקפק בלגיטימיות שלהם למאבק על עתיד הרפואה הציבורית בישראל.

במכתב ציינה ההסתדרות הרפואית כי הם ישבו למשא ומתן עם כל גורם מוסמך אחר.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אומר כי "מצער כי אדם בדרגתו וברמתו של אילן לוין מתנהג כאחרון התגרנים בשוק, ומשתמש בביטויים שאין האוזן סובלת. גם במשא ומתן סוער ישנם דברים שאין לאומרם".

"רופאי ישראל מחויבים לטיפול בכל אדם באשר הוא אדם והם עושים לילות כימים על מנת לעמוד במחויבות זו, אליה נשבעו עם הסמכתם. הם עושים זאת לעתים בתנאים לא-תנאים, אחרי לילות בלי שינה, ובלי ציוד הולם. אנו מקווים שאילן לוין יתעשת ויחזר בו מדבריו, כל ציבור הרופאים בישראל ממתין להתנצלותו", הוסיף אידלמן.