בן יוסף לבנת הי"ד
בן יוסף לבנת הי"דצילום: אוריה הלר

י' (שם שמור במערכת) נסע יחד עם בן יוסף לבנת הי"ד ברכב לקבר יוסף, באותו בוקר בחול המועד פסח בו נרצח בן יוסף.

בראיון מיוחד לערוץ 7 תיאר י' את שאירע, "בבוקרו של יום ראשון נסענו לכיוון קבר יוסף. כשהגענו לציון, ראינו משטרה פלסטינאית וכשהחבר'ה ירדו מהרכב הם צעקו להם 'יהודים סאלם סאלם', כדי שלא יבהלו מאיתנו. השוטרים ירדו וירו לכל עבר, אני נשארתי ברכב והחבורה הגיעה כבר לציון".

"אני והנהג לא ירדנו מהאוטו וראיתי 4-5 שוטרים מחבלים עם נשק שירו לכל עבר אך לא אלי, אמרתי 'רבונו של עולם אתה עושה לי נס שהוא לא יורה אלי'".

"כשהחבר'ה כבר היו בתוך הציון, השוטרים ירו על כיפת הציון. בזמן שהחבורה רצה חזרה למכוניות, השוטרים ירו עליהם ובינתיים אף אחד לא נפגע. התחלנו מיד בנסיעה ופנינו ל'צומת הממתקים'. כתוצאה מהדרך הצרה, נאלצנו להתקרב אל השוטרים תוך כדי נסיעה. בזמן שעברנו אותם הורדתי את הראש והרגשתי משהו חודר לאוטו, הרמתי את הראש וראיתי שבניו קיבל כדור שנכנס בצוואר ויצא דרך הפה".

"הגענו לצומת טי ואחיו שאל אותו לאן ליסוע?" מתאר י' את הרגעים הראשונים לאחר שבניו נרצח, "לא היה עם מי לדבר, אמרתי לו 'בניו חטף כדור', אחיו אמר לו 'בניו, מספיק עם המשחקים' ואז בניו נפל עליו".

"בהמשך הדרך נתקלנו בניידת שחסמה אותנו, פנינו שמאלה לתוך שכם ויצאנו דרך בלטה ששם חיכו לנו כבר ערבים שכנראה עודכנו על האירוע, והם זרקו עלינו כל מיני מגשים. היינו במהירות גבוהה והצלחנו לחמוק מהם".

י' מציין כי הצבא החל במרדף אחריהם ולא התפנה, בשלב הראשון, לטפל בפצועים, "פראמדיקים של הר ברכה וכוננים של 'הצלה' הגיעו ראשונים עוד לפני הצבא שהיה בשוק. החיילים הלכו לחפש את הבחורים בקבר יוסף וב"ה לאחר זמן הם התעשתו והזעיקו מסוק לפנות את הפצועים".

האם תמשיכו להכנס לציון למרות האירוע?
"זו חויה קשה", מודה י' אך מבהיר, "אנחנו מאמינים בה' ואנחנו 'עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב'. הרב אמר לנו עכשיו לא להכנס אך אם הוא יגיד להכנס שוב לציון, נלך עם עיניים עצומות גם ביום".