טוב או רע לישראל? חותמים
טוב או רע לישראל? חותמיםפלאש 90

בקהיר יחתמו היום יו"ר הרש"פ אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל על הסכם הפיוס והאיחוד בין הפתח לחמאס. בישראל חלוקות הדעות באשר למשמעות ההסכם. האם מדובר במהלך טוב או רע לישראל.

לפי שעה לא ידוע תוכנו המדויק של ההסכם עליו יחתמו משעל ואבו מאזן. עד כמה נרחב יהיה היקף שיתוף הפעולה בין שני הארגונים. כזכור שר האוצר יובל שטייניץ הודיע כי הוא מקפיא את העברת הכספים לרש"פ עד הבהרת הנתונים הללו. לדבריו במידה ויתברר שאכן שני הארגונים מחזיקים בקופה אחת יהיה קשה לישראל להמשיך במדיניות העברת הכספים לרש"פ.

לעומת דבריו אלה של שטייניץ דורשים מספר חברי כנסת לקטוע את הזרמת הכספים לרש"פ בטענה שכל התפתלות מילולית לא תכסה על כך שהעברת כספים לרש"פ משמעה החל מהיום היא העברת כספים לחמאס.

סלאם פיאד, ראש ממשלת פתח', הבהיר נחרצות כי למרות האיום הישראלי להפסיק את העברת הכספים הדבר לא ימנע את האיחוד הפלשתיני. פיאד, אגב, צפוי לשלם בכסאו על ההסכם. ככל הנראה הוא יוחלף באישיות אחרת המוסכמת על שני הארגונים, חמאס דורש שיהיה זה מישהו מעזה.

לאחר חתימת ההסכם צפויה לקום ממשלת אחדות פלשתינית עד לקיומן של בחירות כוללות בעוד חודשים אחדים.

יצוין כי ההסכם נחתם על רקע הביקורת האמריקאית הקשה על התייחסותו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, לחיסולו של בין לאדן. כזכור, הנייה הגדיר את החיסול כרצח של אדם קדוש, רצח שאותו הוא מגנה בתוקף. האם ביקורת אמריקאית זו תוביל לגינוי של עצם האיחוד בין פלגי הפלשתינים? לא נראה.