ח"כ אנסטסיה מיכאלי
ח"כ אנסטסיה מיכאלי
בעיית הרעש העולה מהמסגדים מטרידה רבות את תושבי הערים המעורבות, ובעיקר מדובר על שימוש בלתי סביר במערכת הכריזה כבר בשעות הבוקר המוקדמות ביותר. תושבים הגרים בסמוך למסגדים רגילים להתעורר לקול קריאת המואזין, והם מתארים את חייהם לצד המואזין כסיוט, שמגיע עד לתינוקות מבוהלים, תלמידים שסובלים מסיוטים, ומבוגרים הסובלים ממחסור בשעות שינה. הבעיה המוכרת מירושלים, לוד, חיפה, ועוד, פוגעת קשה גם בתושבי הגליל.



לאחרונה יצאו ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו וסגן ראש עיריית עפולה ד"ר בוריס יודיס, בקריאה משותפת למשרד לאיכות הסביבה כדי שיפעל לאכיפת החוק המגביל רעש – גם בסביבת מסגדים. השניים הודיעו כי הם מתכוונים לרתום גם חברי כנסת שיצטרפו למאבקם, ופנו תחילה לחברת הכנסת מ"ישראל ביתנו" אנסטסיה מיכאלי. ח"כ מיכאלי נרתמה מייד למאבק, והבטיחה לשניים את עזרתה בדרישתם לפיקוח על נושא הרעש מהמסגדים.



"כולנו בעד חופש דת", אומרת ח"כ מיכאלי, "אבל לצד הזכות לחופש עומדת גם החובה להתחשבות בסביבה. כאשר משפחות, קשישים, ילדים, או אנשים עובדים, נאלצים להתעורר בשעת בוקר מוקדמת בשל קריאת המואזין – הדבר מנוגד לחוק. המגורים בקרבת מסגד לא צריכים להפוך לסבל, והדו-קיום בארץ לא צריך להיות הצדקה לפגיעה באיכות החיים".



מיכאלי מספרת כי היא מכירה את הנושא היטב בזכות ידידיה הגרים בשכונת גני אביב בלוד, בה היתה קיימת בעיה זו במשך שנים. "אף אחד לא צריך לסבול ממערכת כריזה בקרבת ביתו שעושה לו השכמה בשעת בוקר מוקדמת", היא אומרת, "לכן בהמשך למאבק ראשי הערים שהתעורר כעת, אני מצטרפת אליהם, בקריאה לרשויות האכיפה, (הפיקוח העירוני, משרד איכות הסביבה ופקחיו, המשטרה, וגם בית המשפט ברגע שידרש לכך), לפעול כדי להגביל את עוצמות הרעש מהמסגדים, כך שלא יטרידו את מנוחת התושבים ויגרמו לפגיעה באיכות החיים. זכותם של כולם להתפלל, ובאותה מידה זכותם של כולם לישון טוב, וליהנות משקט בקירבת בתיהם".