לרגל ההכרזה של שר החינוך על שנת הלימודים תשע"א כשנת השפה העברית- קשת, "טדי הפקות" ומשרד החינוך מובילים מיזם משותף ויוצא דופן בהיקפו במטרה להפוך את העיסוק בשפה העברית לאטרקטיבי וחווייתי וליצור גיבורי תרבות חדשים- אלופי העברית!

היוזמה מתבססת על מסורת תחרות spelling bee הוותיקה בארה"ב המתמקדת באיות נכון של מילים מורכבות. בגרסא הטלביזיונית הישראלית יתמודדו תלמידים מכל רחבי הארץ בשכבת כיתות ה'-ו' בתחרויות איות ותחביר וכן בתחרויות שייבחנו את עושר השפה והשימוש הנכון בה.

ההזנקה למיזם תתקיים בשבוע הבא במעמד שר החינוך, מר גדעון סער ומנכ"ל קשת אבי ניר בבית קשת בנוכחות מנהלי המחוזות וכ- 80 מנהלי בתי הספר שייקחו חלק בפרויקט.

המפגש יכלול סדנא במהלכה תוצג לראשונה ערכת לימוד אינטרנטית שנבנתה במיוחד לפרויקט המכילה את שלל המשחקונים שפותחו לשם הפקת התכנית. את הערכה יציג גדעון זיילר, מנכ"ל חברת e`-learning האחראית על בניית תכני הערכה. התכנים בתחרות מפוקחים על ידי משרד החינוך ותואמים את תכני הלימוד של התלמידים בשכבות הגיל.

עורך התכנית יואב צפיר יפרט על שלבי התחרות ומהלך הפרויקט בהיבט התוכן הטלביזיוני.

התחרות מקיפה 7 מחוזות, כאשר מכל מחוז נבחרו ע"י משרד החינוך כ-10 בתי-ספר, תוך שימת דגש על מתן ביטוי והזדמנות למגוון אוכלוסיות. בתי הספר יערכו תחרויות פנימיות שיניעו את התלמידים לתרגל ולהעמיק את הידע בשפה העברית. בתום שלב זה יעלו כ-8 תלמידים מכל בית ספר לשלב הבא.

בחודש ספטמבר צפויות להתקיים ארבע תחרויות מחוזיות שבכל אחת מהן ישתתפו 150 תלמידים, כאשר 30 המצטיינים יעלו לגמר הארצי.  המשחקונים יהיו פתוחים לכלל תלמידי ישראל על מנת לאפשר גם להם להתנסות במשחק. באתר משרד החינוך יועלו ערכות ההפעלה למנהלי בתי הספר.