הרב אוריאל מלכה ז"ל  ואורטל תחי'
הרב אוריאל מלכה ז"ל ואורטל תחי'

השנה יתווספו ביום הזיכרון עוד 41 משפחות שיקיריהם הוכרו כחללי מערכות ישראל, משפחותיהם של הסוהרים והשוטרים שנהרגו בכרמל.

אורטל מלכה אלמנתו של הרב אוריאל מלכה, רב שרות בתי הסוהר שנספה באסון בכרמל תוך כדי משימת החילוץ מספרת לערוץ 7 על התחושות לקראת יום הזיכרון הראשון. "זה באמת יום הזיכרון הראשון שנוגע בנו הכי אישי, הכי קרוב שאפשר. התחושות הם כואבות, אבל אנחנו חווים אותם גם ביום יום. ביום הזה אנחנו לוקחים נשימה ארוכה ומתייחדים עם אוריאל שלנו באופן הכי אישי והקרוב מהמקום שאנחנו מכירים אותו".

אלמנתו של הרב אוריאל מלכה מסבירה שמה שמחזק אותם בכל ימות השנה זו העובדה שאוריאל מת מתוך שליחות. "אוריאל היה אדם שחי באמת חיי שליחות, הוא וכל המשפחה שלנו. דווקא מהמקום הזה של חיי שליחות אנחנו שואבים את כל הכוחות שלנו להמשיך הלאה ולהיות מחוברים. זה משהו שמקשר אותנו ומחבר אותנו לעם ישראל. יש תחושה של גאווה, תקווה ונחמה, ולא רק מקום של כאב, חסרון וחלל. אוריאל היה כזה, איש שאהב את הצבא, מורעל על הצבא. הוא מת בשליחות כקצין בשב"ס וזה בהחלט נותן לנו סוג של גאווה שהוא נפל לא לחינם. אוריאל נפל מהמקום שבו הוא היה בכל חייו למען הכלל שם הוא בדיוק נפל".

אורטל ממשיכה לגדל את ילדיה ביישוב קרני שומרון. היא נשנקת מבכי כשהיא מספרת על הילדים הקטנים שאותם היא מגדלת בביתם ביישוב, "אף אחד לא הכין אותנו ליום הזיכרון. אבל כחלק מעם ישראל תמיד אתה מחובר ברמה כזאת או אחרת לשכול ולכאב. לי מאוד חשוב היה לשמור על היציבות, לשמור כמה שלא נורמאלי על הנורמאלי, על הקיים. בחרתי להמשיך לגור פה בקרני שומרון, זה מה שחשבנו תמיד אוריאל ואני, שזה המקום הכי טוב לנו ולילדים. הבית ממשיך להיות שמח עם תחושה של גאווה חסד ושליחות וכמה שניתן ממשיכים עם  האידיאל שאוריאל חי בו את דרכו. הגדולה שלנו בת עשר, מייד אחריה שירה בת 9, תמר בת 8, שילה אברהם בן.... (אורטל נשנקת מבכי ב.ט)".

המסר שלה שלמרות הכאב חשוב תמיד להבין שאנחנו חלק ממשהו הרבה יותר גדול. "דווקא מהמקום של השכול שמחבר באמת ליום הזיכרון, משם אנחנו שואבים את החיבור שלנו לעם ישראל. לזכור שאנחנו מחוברים בכל המהלך ההיסטורי למהלכים הגדולים האלה ומשם לשאוב את הכוח והאמונה להמשיך הלאה ולדעת שזה מקומנו".