ח"כ ישראל חסון
ח"כ ישראל חסוןפלאש 90

באירוע שבתרבות בכפר סבא התייחס ח"כ ישראל חסון (קדימה), סגן ראש השב"כ לשעבר, בהקשר להסכם הפיוס בין החמאס לפת"ח.

"בשלב הזה, מדינת ישראל צריכה להיות קצת יותר מתוחכמת. היום בכנסת ישראל יש יותר מ-100 ח"כים שהם בעד מדינה פלסטינית. המצב הוא הפוך ברשות הפלסטינית. האינטרס של החמאס הוא קבלת לגיטימציה טרם השתלטותו על הגדה ועל כן הוא "משלם" היום בהסכם פיוס עם הפת"ח. זאת משום ששום צעד שבו נקט לא הוציא אותו מהבידוד והמצור שהוא שרוי בו. אבו מאזן, מצד שני, חתום בעצמו על אוסלו ובמסגרתו על ההבטחה כי לא תוקם מדינת טרור מזוינת לצד ישראל. הוא מחויב לכך. ולכן, את הדברים הללו יש לומר לכל מנהיגי העולם ובכך לגלגל את הכדור למגרש הפלסטיני. יחד עם זאת, אם ממשלת נתניהו הייתה מנהלת מו"מ עם אבו מאזן, יכול להיות שהסכם הפיוס הנ"ל היה נמנע", אמר.



על נסיעת הח"כים הערביים לקהיר לטקס חתימת הסכם הפיוס, גילה ח"כ חסון כי "הח"כים הערביים היו שם כדי לקבל את התמיכה הכספית שניתנת להם מדי חודש מהרשות הפלסטינית ומהחמאס. הם שם כדי לקבץ נדבות, ואני עומד מאחורי הדברים הללו".



בנוגע להפיכות ולהפגנות בעולם הערבי, אמר ח"כ חסון כי "תהליך של דמוקרטיזציה במדינות ערב הוא תהליך ארוך מאוד ולא ניתן לכפות אותו מבחוץ. זה עניין של תרבות ומנטאליות. דמוקרטיה במדינה ערבית כלשהי תצמח רק לאחר הבשלה בת שנים. ארה"ב והמערב חייבים להבין זאת. לנו אין שליטה על כך".