יוגבל. השייח ראאד סאלח
יוגבל. השייח ראאד סאלח

בית המשפט המחוזי בחיפה דן היום (שני) בעתירת תא אקרא נגד החלטת אוניברסיטת חיפה שלא לאשר את השתתפותו של השיח ראאד סלאח באירוע באוניברסיטה. בית המשפט דחה את העתירה וקיבל את עמדת האוניברסיטה.

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' אהרון בן זאב אמר בתגובה כי "אוניברסיטת חיפה הודיעה כבר לפני מספר ימים בצורה הברורה ביותר כי לא תאשר את השתתפותו של השייח ראאד סלאח באירוע באוניברסיטה. זאת לאור האירועים האלימים שאירעו בביקורו הקודם של השייח באוניברסיטת חיפה, ולאור קביעתו של בית המשפט העליון, בה הגדיר את התנהגותו של השייח סלאח כ"ניסיון ללבות שנאה ומתיחות".

"אני רואה חשיבות רבה בעובדה שדווקא היום, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, דחה בית המשפט את העתירה ונתן גיבוי להחלטת האוניברסיטה וקבע שהיא מידתית וסבירה", הוסיף.

נזכיר כי בשבוע שעבר התקבלה באוניברסיטה בקשה של תא הסטודנטים אקרא לאפשר את השתתפותו של השיח' ראאד סלאח באירוע אשר התא מבקש לקיים באוניברסיטה מיד לאחר יום העצמאות.

האוניברסיטה הודיעה כי לא תאפשר את השתתפותו של השיח' באירוע וזאת לאור האירועים האלימים שאירעו בביקורו הקודם באוניברסיטת חיפה, ועל רקע התנהגותו של השיח' סלאח במקרים שונים.