המדינה נסוגה. פדרמן
המדינה נסוגה. פדרמןצילום: פלאש 90

כשבועיים בלבד לאחר שבית המשפט המחוזי ביטל את זיכויו של נעם פדרמן מעבירת תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, החליטה הפרקליטות לסגת מהאישום נגד פדרמן עקב מחסור בראיות.

נזכיר, כי בחודש דצמבר 2010 זיכה בית משפט השלום בירושלים את פדרמן מהאישום, לאחר שנציגי הפרקליטות לא התייצבו לדיון מאחר שהיו בשביתה.

המדינה ערערה על הזיכוי לבית המשפט המחוזי, לאחר שלטענתה שגה בית משפט השלום בכך שבחר בזיכויו של פדרמן במקום לדחות את הדיון למועד שלאחר השביתה.

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את טענת המדינה בערעור וביטל את החלטת בית משפט השלום בעיר לזכות פדרמן, זאת למרות שסנגורו של פדרמן טען כי מדובר בכתב אישום בעייתי.

הבוקר התברר, כי גם הפרקליטות הבינה שמדובר בכתב אישום בעייתי, והחליטה לסגת ממנו ולבקש מהשופטת למחוק את כתב האישום, זאת בהסכמה עם פדרמן וסנגורו.

זו איננה הפעם הראשונה בה המדינה נסוגה מכתב אישום המוגש נגד נעם פדרמן. בחודש נובמבר 2010 נסוגה המשטרה מכתב אישום שהוגש נגד נעם פדרמן בטענה שהפריע לעובד  מנהל האזרחי שהגיע לבצע בדיקה בחוות פדרמן ולבצע מדידות במקום.

המשטרה הגישה אז כתב אישום נגד פדרמן, אולם בעקבות הערותיו של השופט אשר ישב בדין החליטה לסגת מכתב האישום ולהימנע מזיכוי נוסף לפדרמן, אשר לזכותו עומדים כ-45 זיכויים בבתי המשפט השונים.