ניסו שחם
ניסו שחםפלאש 90

ביום שלישי בשבוע שעבר מונה ניצב ניסו שחם לתפקיד מפקד המחוז במסגרת סבב המינויים של רב ניצב יוחנן דנינו, המפכ"ל הנכנס. 



משיחות שערך ערוץ 7 בימים האחרונים עולה כי ניצב ניסו שחם זוכה לאהדה רבה בקרב לא רק ארגוני הימין אלא גם בקרב הצמרת הביטחונית בבירה.

"לא ישנו בלילות. חששנו כי מינויו יכשל", סיפר לערוץ 7 גורם בכיר בהתיישבות היהודית במזרח ירושלים. גורם ביטחוני בעיריית ירושלים אמר לערוץ 7 "ירושלים זקוקה למפקד חזק שידע להתמודד עם בעיותיה המורכבות של העיר ואין ספק שניסו שחם הוא האדם המתאים. הוא מכיר ויודע להתמודד עם סוגי האוכלוסייה".

לאחר התבטאותו הקשה נגד מפגיני הימין לפני תוכנית העקירה שיגר שחם מכתב לרב מרדכי אליהו בו ביקש להתנצל על דבריו, "י "לפני כשנתיים, במהלך פעילות משטרתית עליה פיקדתי, בעת ששוחחתי עם מפקד משטרה אחר, כשלתי בלשוני בדרך שפגעה בציבור שלם".



"הדברים שנאמרו אינם משקפים את השקפתי באשר לעבודת המשטרה מול ציבור המקיים מחאה", כתב. "דרך התבטאותי באותו אירוע היתה פוגענית ולא ראויה. מאז ועד היום היא מעיקה עליי וטורדת את מנוחתי".



"במגוון התפקידים בהם שירתתי במשטרה למדתי להכיר מקרוב את הציבור הציוני-דתי, ואני מכיר ומוקיר את האזרחות הטובה שציבור זה מפגין במגוון תחומי העשייה הלגיטימיים במדינת ישראל". שחם הדגיש "זו אינה דרכי. כך אמרתי מיד אחרי המקרה וכך אני אומר היום. אני מקבל על עצמי לא לחזור על הטעות ולפעול בקרב פקודיי וחבריי לעבודה שטעות כזו לא תישנה".

בטקס ביום שלישי האחרון חזר שחם על דבריו והביע צער על דבריו, "שגיתי ואני מצר על כך". שחר של יום חדש? ימים יגידו.