ים המלח
ים המלחפלאש 90
יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, ושר התיירות סטס מיסז'ניקוב, השיקו היום (ב') בלשכת היו"ר את מטבע ים המלח שהנפיק בנק ישראל לרגל שנת העצמאות ה-  63. השניים הצביעו יחד עבור יום המלח באתר התחרות העולמית, שתכריז ב - 11.11.11 על שבעת "פלאי עולם הטבע". ים המלח הגיע לשלב הגמר לצד 27 מועמדים נוספים, מתוך מאות שמועמדותם הוגשה לתחרות.



כמיליארד מצביעים צפויים ליטול חלק בהצבעה, ובישראל מקוים לגייס כשלש מאות מיליון מצביעים לטובת האתר היבשתי הנמוך בעולם. לשם כך מוביל  באחרונה משרד התיירות קמפיין עולמי רחב היקף למען ההצבעה עבור ים המלח בהשקעה של שמונה מיליוני שקלים.



ריבלין אמר: "יש לנו ארץ קטנה אך עשירה בהיסטוריה, וים המלח הוא חלק מרכזי ממנה. טוב עשתה הממשלה שנרתמה לקמפיין העולמי הזה, ואני קורא לכל אזרח לקחת חלק ולהצביע עבור ים המלח. כל מי שצף פעם על ים המלח אינו שוכח את החוויה הזו. כולנו מודעים לסגולותיו הייחודיות אך חשוב לחשוף את העולם כולו לערכו יוצא הדופן". יו"ר הכנסת הודיע כי כנס הקיץ של הכנסת יעמוד בסימן קידום מועמדותו של ים המלח, והוא צפוי אף לייחד דברים לכך היום, עם פתיחת דיון המליאה הראשון.



שר התיירות, מיסז'ניקוב אמר "הסיכוי שלנו גבוה, ואנחנו נכנסים לישורת האחרונה של המאמץ הלאומי. אנחנו ערוכים לשיווק אגרסיבי, בין היתר כל משרד ממשלתי קיבל תכנית עבודה, יש הירתמות כללית לבחירתו של ים המלח ולחשיפתו בכל מקום. מעבר לשיפור חשוב בתדמיתה של ישראל, עניין משמעותי בתקופה כזו, לבחירתו של ים המלח עשויות להיות השלכות כלכליות דרמטיות: הדבר צפוי להביא לגידול של מאות אלפי תיירים נכנסים בשנה ולהוספת אלפי מקומות עבודה. כשפֶטְרָה הוכתרה לפני כשנתיים בתואר דומה, היא זכתה לפריחה חסרת תקדים".