ימונה. משה דיין
ימונה. משה דייןמשרד המשפטים

הוועדה לבדיקת מינויים, בראשות השופט בדימוס דן ארבל אישרה הערב פה אחד את מינויו של עו"ד משה דיין, היועץ המשפטי של משרד המשפטים, לתפקיד נציב שירות המדינה.

חברי הוועדה ציינו בהחלטתם כי דיין, אשר מכהן בתפקידו למעלה משמונה שנים, הוא בעל יכולות מוכחות בניהול משא ומתן, ובביצוע משימות תוך עמידה בלחצים. מתוקף תפקידו כיועץ המשפטי של משרד המשפטים, הוא מכיר היטב את החוקים והתקנות השונים החלים על שירות המדינה, דבר שיאפשר לו, לדברי הוועדה, כניסה קלה, נוחה ויעילה לתפקיד.

מכלל החומרים שהוצגו בפני חברי הוועדה, הם התרשמו כי מדובר באדם הגון, צנוע ובעל יושרה, אשר צמח והתקדם בתוך המערכת הציבורית, וזכה לאמונם והערכתם של שישה שרי משפטים שונים. כמו כן הוגשו לוועדה המלצות חמות משלושה מנכ"לי משרד המשפטים שכיהנו בתקופות שונות.

עוד ציינה הוועדה כי בתפקידו הנוכחי, עסק עו"ד משה דיין במגוון משימות מנהלתיות, לרבות מינויים שונים והקמת יחידות חדשות.

עו"ד דיין הוא בן 44, נשוי ואב לשניים. לפני כהונתו כיועץ המשפטי של משרד המשפטים הוא שימש יועץ בכיר לשלושה שרי משפטים.

מינויו של דיין לתפקיד יובא בקרוב לאישור ממשלת ישראל.

שר המשפטים ומנכ"ל משרד המשפטים הביעו הערב קורת רוח מהחלטתה פה אחד של הוועדה לבדיקת מינויים, בראשות השופט (בדימוס) ארבל, לאשר את מינויו של עו"ד משה דיין לתפקיד נציב שירות המדינה.



שר המשפטים יעקב נאמן, ציין כי "אני מאחל למשה דיין הצלחה בתפקידו החדש. נציבות שירות המדינה תתברך באדם צנוע, ישר דרך, אשר בחריצותו ובכישוריו יוביל את שירות המדינה להישגים רבים".



מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, אמר כי "מדובר בבחירה מצוינת. עו"ד משה דיין מהווה דוגמה ומופת לעובדי ציבור מסורים ונאמנים. עו"ד דיין שירת תחת שמונה שרי משפטים שונים ומילא תפקידים מורכבים ומסובכים, הן בלשכות השרים והן כיועץ המשפטי למשרד המשפטים, המונה כ-4000 עובדים וכ-40 יחידות שונות, והכל בצורה עניינת ומקצועית".

רוטקופף ציין, כי "במקביל לתפקידו עסק עו"ד דיין גם בניהול מערכת בתי הדין לביקורת משמורת, רשם ברית הזוגיות לחסרי דת, המרות דת, בתי הדין הנוצריים ויחידת המינויים במשרד המשפטים. כמו כן שימש כגורם המתאם בין הנהלת המשרד לבתי הדין הדתיים (רבניים, דרוזיים ושרעיים), וליווה את פעולות הוועדות לבחירת נושאי משרה שיפוטית (שופטים, דיינים וקאדים). בשנים בהן נהננו מעבודתו של עו"ד דיין הוא ליווה רפורמות ותהליכים ארגוניים מורכבים והפגין בקיאות מרשימה בתחומי כוח אדם, משאים ומתנים, וכן ניחן בכושר להסיר חסמים ולמצוא פתרונות לבעיות סבוכות".

"כשם שאנו מצטערים על עזיבתו אנו שמחים בהצלחתו. כלל עמיתיו במשרד המשפטים בטוחים כי מדובר במינוי ראוי לא רק לנציבות שירות המדינה אלא לשירות הציבורי כולו", הוסיף רוטקופף.