אלביט  מערכות בע"מ (NASDAQ  ו -  TASE: ESLT)  ("אלביט מערכות") הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של 32.7 מיליון דולר לאספקת מערכות אימון מתקדמות לכוחות שריון וחי"ר של מדינה באסיה. הפרויקט יתבצע במהלך שלוש השנים הקרובות.

הפרויקט כולל מאמני נהיגה עבור סוגים שונים של רק"ם (גלגלי וזחלי), וכן מאמני ירי ומאמנים טקטיים. גמישות המערכת מאפשרת אימון מרמת החייל הבודד ועד לרמת צוות קרב פלוגתי משולב ואף עבור דרגי פיקוד גבוהים יותר. בנוסף, המתאמן יכול להתאים את האימון לכל תרחיש לחימה.

על מנת להשיג חיסכון מירבי בעלויות, המערכת בנויה לשימוש חוזר בכמות רבה ככל האפשר  של רכיבי המערכת בשיטת ""roll in roll out (בשיטה זו מתחלפים כלי הרכב והמתאמן עובר מעמדת אימון אחת לשניה) הן למאמני הירי והן למאמני הנהיגה. לפיכך, המשתמשים יכולים לבנות את האימון בכל שילוב של עמדות נשק על פי רצונם. יכולות ייחודיות נוספות של המערכת כוללות מחולל זירה חכם ומתארי לחימה נרחבים, ברזולוציות גבוהות במיוחד, עבור שטחים פתוחים ועירוניים כאחד. 

יורם שמואלי, מנכ"ל משותף בחטיבת כלי טייס באלביט מערכות, אמר כי "זהו חוזה המשך לפרויקט קודם שבוצע בהצלחה עבור לקוח זה, המעיד על שביעות רצונו של הלקוח ועל בטחונו ביכולותינו הגבוהות בתחום המאמנים. זכייה זו מחזקת את מעמדה של אלביט מערכות כספקית מובילה בעולם בתחום מערכות האימון המתקדמות".