רובה לעתיד - חינוך. דני דיין
רובה לעתיד - חינוך. דני דייןפלאש 90

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, מצר על נאומו המדיני של ראש הממשלה בכנסת בו הוזכרה התכנית להקמת מדינה פלשתינית וסיפוח גושי ההתיישבות, "ראש הממשלה ניתח טוב את המצב הגיאופוליטי וצדק כשאמר שהמאבק הוא לא על הגבולות אלא על הרצון להשמיד אותנו, אבל בשלב המסקנות הוא טעה", אמר לערוץ 7.

יו"ר מועצת יש"ע קובע שאין די בשמירה על גושי ההתיישבות, "במובן הביטחוני ברור שמה שהוא מכנה גושי ההתיישבות, שזה מושג שאני מתנגד אליו, ברור שזה לא נותן בטחון מינימאלי למדינת ישראל. דרושה שליטה שלנו גם בגב ההר, בכל בקעת הירדן ובאזורים השולטים על שדה התעופה. גם מבחינה ערכית כשראש הממשלה מדבר על ויתורים כואבים על שטחי מולדת, אין חיה כזאת, מולדת מיישבים ולא מוותרים על שטחים ממנה".

דיין קובע שכעת  אחרי שהפלשתינים שברו את הכלים לא די בתיקו וצריך לנצח, "אני חושב שמה שיקרה בספטמבר, זה לא משבר אלא דווקא הזדמנות, הפלשתינים שברו את הכלים, הם הולכים לאו"ם וכורתים ברית עם החמאס, עכשיו אנחנו לא יכולים להסתפק בתיקו, צריכים לנצח. ראשית, יש להסיר את אבן הרחיים של ההסכמה המדינית למדינה פלשתינית ושנית מבחינה אקטיבית יש להחיל את הריבונות הישראלית לפחות בשלב הראשון על כל ההתיישבות היהודית והשטחים הריקים וזה כשלב ראשון לקראת החלת ריבונות יהודית על כל יהודה ושומרון".

דני דיין מקווה שראש הממשלה יתעשת, "לצערי הוא קיבע שוב את נאום בר אילן הראשון, אך אני סבור שלא צריך להיכנס לפאניקה. בזמן שראש הממשלה יהיה בוושינגטון אנחנו נמשיך לבנות, נמשיך להגדיל את מספר התושבים גם בילודה, גם בהגירה פנימית. לכן גם אם יש לפעמים מהמורות בדרך, הכלבים נובחים והשיירה עוברת".