גיטה מונדרי מנהלת מערך הדיור של עלי שי"ח בירושלים מספרת לערוץ 7 על הפרויקט השאפתני במסגרתו הם מאפשרים לבוגרים עם פיגור להתחתן כדת משה וישראל, "הפרויקט החל לפני מספר שנים, זה התחיל בהבעת רצון של הדיירים שלנו שהביעו את הצורך בבן זוג, זה היה סוג של חלום, ונדרשנו לבדוק את הנושא הזה לעומק".

מונדרי מציינת שלא כמו באוכלוסייה הכללית, לעלי שי"ח היה ברור שצריך לתת פתרון שיהיה הולם גם על פי רוח ההלכה, "בציבור הכללי עושים את זה בלי נישואין ולא על פי רוח היהדות. אנחנו ערכנו ברור הלכתי רב שנים כדי שהפרויקט יהפוך לבר ביצוע. זו סוגיה סבוכה שהיא בעצם רק קצה של הר, צריך להיות מאוד זהירים. בזמנו פנינו לרב משה הלברשטאם זצוק"ל שעודד אותנו, לאחר פטירתו התייעצנו רבות עם הרב מרדכי אייכלר לשעבר רבה של עמנואל שפסק שמי שמסוגל להינשא אז כן".

עד כה נישאו במסגרת עלי שי"ח שלושה זוגות, "רק לפני שנה וחצי נישא זוג נוסף (בתו של אחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית) עשינו להם חתונה לכל דבר עם חופה ושבע ברכות. זה משהו מאוד מרגש לראות את הזוגות האלה פורחים, זה בהחלט נותן המון כוח. חשוב להדגיש שיש כמובן גם קשיים רבים והזוגות נמצאים בליווי מתמיד של אנשי מקצוע".

מונדרי מציינת שכל מקרה של בני זוג שרוצים להתחתן נבדק לגופו, "אי אפשר להסיק מזוג אחד על זוג אחר. אין פה מבחני הסתגלות כל מקרה ורמת הפיגור שלו".

היא מדגישה שהנישואין בין בעלי פיגור הם נושא רגיש מאוד שמעלה שאלות רבות שצריך לתת עליהם את הדעת, "נושא ההורות הוא נושא מאוד טעון. אנחנו בכל מקרה לא מדברים על גידול ילדים. הצורך הבסיסי בנישואין שלהם, הוא שלא טוב היות האדם לבדו".