איגור סיקורסקי, מהנדס אמריקאי אגדי ממוצא רוסי, שהיה אחראי לפיתוח מרבית המסוקים שאנו מכירים היום בארה"ב, הבטיח 250 אלף דולרים על בניית מסוק שינוע בעזרת כוח בן אנוש.

על המסוק לרחף כדקה מעל משטח של 10 מטרים רבועים בגובה מעל שלושה מטרים. מאז הכרזת הפרס בשנת 1980 אף לא אחד לא צלח להשיג את המטרה הנכספת.

השנה, סטודנטית של אוניברסיטת מרילנד וצוות אקדמי של עשרות אנשים השיג את המטרה הנכספת. בשבוע שעבר התכנסו קרובי משפחה, חברים, סטודנטים וסתם סקרנים באולם הספורט הגדול, כדי לצפות באירוע ההיסטורי.

בפעם הראשונה מהירות הרוטורים לא הספיקה להרים את המסוק לאוויר. את המסוק הטיסה דוקטורנטית בת ה-24 ג'ודי וקסלר שבמקצועה דווקא... וטרינרית. אז למה דווקא היא? כי משקלה 48.5 קילוגרמים בלבד והיא עוסקת ברכיבת אופניים באופן מקצועי. בניסוי הראשון הצליחה וקסלר לעשות 14 סיבובי גלגל בדקה, לאחר מכן 16. בכדי שהמסוק יעלה לאוויר צריך 17-18 סיבובים לדקה.

"מדובר בתקלה מקומית, זה קורה אצל מהנדסים" – פנה לקהל הצופים מנהל הפקולטה להנדסה דריל פיינס "קשה לשמור על קצב אחיד ואי אפשר לסובב מהר יותר את הפדאלים".

למסוק האנושי המהנדסים קוראים Gamera על שם הצב – גיבור הקומיקס היפני. גוף המסוק עשוי מחומרים מיוחדים כמו בלזה, מאיילר וקוולאר מהווה שתי קורות של 18.3 מטרים כל אחת ובקצוותיהן רוטורים  12.8 מטרים כל אחד. משקל המסוק יחד עם הטייסת קצת יותר מ95 קילוגרמים.

בשנת 1989 קבוצת האוניברסיטה הפולי טכנית של קליפורניה הייתה קרובה ביותר לזכייה בפרס זה והצלחה להמריא עם מסוקה ל... 7 שניות בלבד. חמש שנים מאוחר יותר מהנדסי אוניברסיטת ניכון הצליחו לעופף עם המסוק למשך 19 שניות.

 

http://www.youtube.com/v/xoI_luw1qBo