הרופאים מפגינים
הרופאים מפגיניםפלאש 90

התפתחות במגעים בין הרופאים למשרד האוצר.

לראשונה מזה חודשיים הגדירו הצדדים את פגישת המשא-ומתן כ"חיובית", ואמרו כי מדובר בהתקדמות לקראת חתימת הסכם. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, שנכח הערב בישיבה, הציג בפגישה את תוכנית משרדו לקיצור שעות התורניות של המתמחים.

במהלך ישיבת המו"מ שהתקיימה הערב (א') הודיעה הנהלת הר"י שתברך על כל מודל שיפחית את עומס התורנויות.

מנכ"ל משרד הבריאות שהציג את מודל הקלת העומס על המתמחים אמר שהמודל יוכל לעבוד רק עם 7-8 תורנויות ובנוסף אך ורק עם תוספת תקינה. כמו כן, מנכ"ל המשרד הסכים כי יש צורך להתחיל במודל זה בפריפריה בכדי להקל על העומסים הרבים בה.

במהלך הישיבה הוחלט על הקמת תת ועדה שתדון במספר התקנים הנדרשים ליישום המודל ולהגבלת מספר התורנויות.

בתום הישיבה הודיע משה בר סימן טוב, סגן הממונה על התקציבים באוצר כי ההסכמות אינן מקובלות עליו ונושא התקינה אינו חלק מהמו"מ.

ד"ר ליאוניד אידלמן יו"ר ההסתדרות הרפואית אמר כי "בכדי לוודא שהמתמחים לא יפגעו אנו דורשים הגבלת מספר התורנויות ואנו דורשים שיקבע בהסכם הקיבוצי תוספת התקנים הנדרשת בשל הפחתת שעות התורנות". לדבריו, חשוב להבהיר כי ניתן יהיה ליישם את המודל רק לאחר שיתקבלו התקנים.

ד"ר אידלמן הוסיף ואמר "אנו מקווים כי מאחר וישנה הסכמה לגבי התנאים הנדרשים להפעלת המודל בין משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית ניתן יהיה לעגן בהסכם את התנאים הנדרשים".

עם זאת, מחר ימשכו העיצומים עליהם הוחלט בסוף השבוע, במסגרתם ישבתו הרופאים במרפאות החוץ בבתי החולים בתל אביב ירושלים ודרומית להן.