לימודים במכון לנדר
לימודים במכון לנדרy.m.y

אנחנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השירותים ניתנים במוסדות אקדמאים לסטודנט הדתי. האם והיכן יש תפילות, כשרות, הרצאות ושיעורים ביהדות ואיפה יש בית מדרש.

לאחר שסקרנו את אוניברסיטאות תל אביבובר אילן, נתמקד היום במכון לנדר.

המכון הוקם לפני כ-20 שנה כ'טורו קולג' ולפני 6 שנים הפך את שמו למכון לנדר על מנת לקבל הכרה מהמועצה להשכלה גבוהה. במכון לומדים כיום כ-1300 סטודנטים וסטודנטיות במגוון מקצועות.

הסמנכ"ל ומנהל היחידה ללימודי חוץ במכון, הרב יוחנן קירשנבוים, סיפר לערוץ 7 כי למכון ישנם שני קמפוסים, האחד הוא נפרד לגמרי, בו לומדים גברים בימים מסויימים ונשים בימים אחרים, וקמפוס שני שהוא מעורב, "אנו נותנים מענה לכל האוכלוסיה", אמר.

"בין שאר  נושאי הלימוד, יש במכון לימודי ארץ ישראל וירושלים ואנחנו מתמקדים בירושלים - מה שכמעט אף מוסד אקדמאי לא מתעסק בזה. הקורסים בחינוך וחברה אינם לתעודת הוראה, אלא  לימודים לתעודה בנושאים ממוקדים - ליקויי למידה, מנהל וניהול ותכניות לימודים".

לימודי היהדות הינם לימודים אינטגרלייים במגוון נושאי הלימוד במכון, "יש לנו תואר ראשון ושני בלימודי יהדות ואנחנו נחשבים למקום הגדול ביותר בנושא זה. לימודי התואר השני מאוד מתקדמים ופופולריים וציבור רחב לומד אותו - רמי"ם וראשי ישיבות ומי שצריך תואר להתקדמויות בתחומי הניהול. לימודי היהדות כוללים 4 התמחויות מרכזיות - תנ"ך, הגות יהודית, הסטוריה של עם ישראל וחינוך יהודי. המסגרת מאוד יחודית כאשר בלימוד שני קורסי קיץ ושנת לימודים אחת מסיימים את התואר".

בכתבות הקודמות ראינו כי לא כל המרצים ליהדות בכל המוסדות הינם אורטודוקסים. הרב קירשנבוים מדגיש כי במכון לנדר הדבר מאוד ברור וחתוך, "המרצים כולם אורטודוקסים בעלי תואר ד"ר ומעלה, כפי דרישת המל"ג. כולם דתיים ומחוייבים ליהדות והלכה לפני האקדמיה".

הרב קירשנבויים ציין כי סטודנט הרוצה לשלב לימוד תורה עם הלימודים במכון יכול בקלות לעשות זאת, "אצלנו לומדים תואר שני פעם בשבוע ובתואר הראשון הלימודים מרוכזים ביומיים וחצי בעיקר בשעות אחר הצהריים, כך שניתן בשאר השבוע לנצל את הזמן ללימוד תורה."

"בנוסף בתחום מנהל עסקים יש בית מדרש המשלב לימודים בבית מדרש 'עסקי-כלכלי' העוסק התחומים הנושקים לנושאים שלומדים אותם באקדמיה".

המכון לא פוסח על לימודי התורה לשמה לנשים, "יש לנו בית מדרש גדול לנשים שבאות ללמוד תורה לשמה ללא כל מחוייבות אקדמית בנושאים שונים ומגוונים, תנ"ך מחשבה, חסידות, הלכה. גם התשלום הוא סמלי ביותר - 2-3 ש"ח למפגש, הכל תורה לשמה לע"נ זבולון המר".

הרב קירשנבוים ציין כי במכון יש בית כנסת עם ספר תורה, ספרי קודש ושאר ציוד המתאים לבית כנסת. במקום מספר מניינים לתפילת מנחה וערבית. גם מסעדות כשרות יש - חלבית ובשרית בהכשר הבד"ץ.

לסיכום:

מכון לנדר הוא מוסד פרטי המוכר על ידי המל"ג.

לימודי היהדות מועברים על ידי אנשים אורטודוקסים בלבד.

במכון יש בית מדרש לגברים ובית מדרש לנשים בהם ניתן ללמוד ללא קשר ומחוייבות ללימודים האקדמאים.