בן יוסף לבנת
בן יוסף לבנתהי"ד

היום בשעות הבוקר עלו לחלקת הקבר בהר הזיתים בירושלים משפחתו, קרוביו וחבריו של בן יוסף לבנת הי"ד שנרצח בקבר יוסף על ידי שוטר פלשתיני כשהגיע למתחם הקבר בשכם לפני חודש.

בוועד מתיישבי השומרון יערכו בשבוע הבא צעדה ועצרת ענק לזכרו של לבנת בערב יום ירושלים שתתקיים  במצפה יוסף שעל הר גריזים וממנה תצא קריאה: 'דין קבר יוסף כדין מערת המכפילה'.



העצרת, שמאורגנת על ידי וועד מתיישבי השומרון ומוא"ז שומרון בשיתוף וועד מתיישבי בנימין ומוא"ז בנימין, תחל אחה"צ בצעדה מהיישוב ברכה אל עבר מצפה יוסף שם תתקיים תפילת ערבית חגיגית לרגל יום ירושלים ולאחריה הופעה של שולי רנד, האחים אודי ושחר אריאל, יובל סלע ויהודה כ"ץ.



הצעדה וההופעה נולדו בעקבות הרצח של בן יוסף. מאז הרצח פועלים בוועד מתיישבי השומרון להפיץ את הקריאה "דין קבר יוסף כדין מערת המכפילה" ופנו במספר דרכים למקבלי ההחלטות להסדרת הביקורים באור יום ולא כגנבים בלילה. בוועד גם דורשים כי האחריות הביטחונית תחזור לידי צה"ל וכן לתפוס ולהעמיד לדין את רוצחי לבנת.



יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר, אמר כי "ההתיישבות בשומרון שואבת את כוחה משחרור ירושלים והחזרה אל הקודש אך ישנה חשיבות תודעתית וציבורית לציין במקביל גם את שחרור השומרון בו צעדו וחיו אבות אבותינו".