הרב בורשטיין בטקס הענקת האות
הרב בורשטיין בטקס הענקת האותפוע"ה

ראש מכון פוע"ה לפוריות ורפואה על פי ההלכה, הרב מנחם בורשטין קיבל אות מצטיין של חיל הרפואה.

אות ההצטיינות ניתן לו בהוקרה על שירותו כנציג הציבור בוועדה למחקרי אנוש של צה"ל - ועדת הלסינקי.

ועדת הלסינקי הצהלי"ת חידשה את פניה בשנים האחרונות, בין היתר הוחלט למנות נציג ציבור וראש הוועדה החליט להכניס רב מטעם הרבנות הצבאית שייתן גם את הפן ההלכתי והמוסרי ע"פ היהדות.

תפקידה של ועדת הלסינקי הוא לדון ולהכריע איזה ניסוי מותר לערוך בבני אדם ואיזה לא. חשיבות מיוחדת יש לוועדת הלסינקי הצהלי"ת כיוון שבשלבים שונים של השרות חייל נמצא במצב שבו הוא עלול להסכים לניסוי רק בכדי למצוא חן בפני מפקדו. 

בטקס בו השתתפו כל הסגל הפיקודי של חיל רפואה בצה"ל אמר הרב בורשטין: "אני רוצה להודות מעומק ליבי על השליחות החשובה שהוטלה עלי. לא אני מקבל את תעודת ההצטיינות היום, אלא אני רק שליח של כל ועדת הלסינקי של צה"ל בראשות אל"מ ד"ר אופיר מרום-כהן, אשר משקיעה את נשמתה לעידוד המחקר להקלה על חיילי צה"ל, ומצד שני דואגת שלא תיפול שערה מיותרת מראש חיילנו".

עוד אמר הרב בורשטיין בטקס הענקת האות: "אנו שליחים גם של יהושע בן נון המשחרר את מדינתנו ואומר עם חייליו רק חזק ואמץ. אני שליח של סבי הרב שלום אלתר בורשטין ה' יקום דמו שהתחבא ביערות פולין עם הפרטיזנים וחלם שלצאצאיו יהיה צבא חופשי וכל כך מוסרי בארצנו הקדושה. אני שליח של חותני הרב בנימין הרלינג ה' יקום דמו שראה מתוך בונקר בטרנסניסטרה את האויב ותמיד הודה לבורא יתברך שזכינו להקים צבא יהודי בארצנו. ונפל בקרב בהר עיבל. ועל כן אומר תודה לכולם ונחזקכם בברכת "רק חזק ואמץ".