רוכש. הנייה
רוכש. הנייה

נמשכות הפגישות למימוש הסכם הפיוס הפנים-פלשתיני. נציגי הפלגים הפלשתיניים – פת"ח, חמאס, החזית העממית ואישים עצמאים, דנו שלשום בתורכיה בחיזוק וביישום הפיוס הפלשתיני.

הדוברים ציינו, כל אחד בתורו, את האווירה הטובה בשיחות. נציג הפת"ח, מאג'ד אבו שמאלה, דיווח על אווירה חיובית ורצון כללי לחזק את האמון בין הצדדים וליישם את הפיוס, ועל כך שהדיון עסק בהקמת המנגנונים שיבטיחו את הוצאת המוסדות הפלשתיניים, הביטחוניים והאזרחיים, מהתחום המפלגתי.

פגישות דומות בין נציגי הפלגים התקיימו בתורכיה בשבוע שעבר, בחסות ארגון פינלנדי לא-ממשלתי המתמחה בתיווך ובניהול דיאלוג. נציג החמאס, אסמאעיל אל-אשקר, מסר כי הצדדים דנו בנושאי הממשלה והביטחון, התוכנית הפוליטית, הייצוג באש"ף ובמוסדות הפלשתיניים וזכויות האדם, וזאת בהמשך לפגישה שנערכה בפינלנד בסוף 2010.

השיחות נערכות במקביל לביקורו של בכיר הפתח' נביל שעת' בעזה. העיתון 'אלקודס אלערבי' דיווח אתמול כי ראש ממשלת החמאס ברצועה, איסמאעיל הניה, קרא בפגישתו עם משלחת של תנועת פתח, שבראשה עמד נביל שעת, להתחיל מיד בצעדים לבניית אמון, ובראשם שחרור כל העצירים הפוליטיים, הפסקת הצעדים הביטחוניים וחתימה על כתב פיוס בפומבי.

הניה הדגיש את מחויבותו המלאה לבצע כל מה שנדרש למען הצלחת הפיוס, שבראייתו הוא אופציה אסטרטגית וצורך לאומי.

לדברי הניה, לאור נאומיהם של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ונשיא ארה"ב, ברק אובמה, המצב הפוליטי הנוכחי דורש הסכמה הדדית פלשתינית על הגנת הסכם הפיוס ועל הגנת הזכויות, וכן דורש את ההתחייבות לאופציה של עמידה איתנה והתנגדות.

לאחר הפגישה הביע נביל שעת את ציפיותיו כי הממשלה הבאה תוכרז ביום רביעי הבא, ב-6 ביוני.