דניאלה וייס
דניאלה וייסצילום: פלאש 90

בתנועת ההתיישבות נחלה מתכוונים לעלות ביום ירושלים למצפה אביחי הסמוך לחברון כדי להזכיר לעם ישראל שביום ירושלים שוחררו גם שכם וחברון.

דניאלה וייס מהנהלת התנועה מסבירה שהם לא מתכוונים להתחרות בירושלים, "אנחנו לא מתחרים בירושלים, אבל יש בעיה אחת קטנה. כל הזמן שמים דגש על ירושלים ובתת מודע שמים בצד את יהודה ושומרון. זאת הסתכלות שגויה לחשוב שגם אם נפקיר את יהודה ושומרון נוכל להציל את ירושלים. ביום הזה שוחררה שכם ולמחרת חברון, רק כך חזרנו לשורשי חיינו".

היא סבורה שהעלייה למאחזים היא האמצעי האמיתי להבהיר לכל העולם שאנחנו ממשיכים לדבוק במשימתנו, "כדי להזכיר לכולם שלא רק ירושלים שוחררה אלא גם יהודה ושומרון, אנחנו נצעד למצפה אביחי באזור חברון ונשמע שם מהרבנית מרים לוינגר על תחילת ההתיישבות בחברון. במצפה אביחי יש היום חמש משפחות שנאלצות כל הזמן להתמודד עם החשש מהרס ועימותים עם הצבא".

וייס מספרת שברוב המאחזים אין מים ואין חשמל והתנאים מאתגרים מאוד, "הם חיים בתנאים מאוד פרימיטיביים. אין מים אין חשמל אבל עמודי ערוב יש. זו חוויה מאוד מיוחדת לעשות שם שבת, זה מזכיר את הימים הראשונים בשומרון, את הימים הראשונים בעפרה, אנחנו מרגישים כמו שליחי ציבור".