וילנאי. מזהיר את המשק
וילנאי. מזהיר את המשקפלאש 90

"תדריך אימים" של השר להגנת העורף, מתן וילנאי, לראשי החברות החיוניות במשק: המלחמה הבאה שבה תהיה ישראל מעורבת תימשך לפחות חודש ימים ותלווה במטחים כבדים של מאות טילים מדי יום עם ראשי נפץ של כחצי טון, אל מרכז הארץ. כך חושף העיתון 'גלובס'.

וילנאי אמר את הדברים אמש (ד') בכינוס מיוחד של ראשי החברות החיוניות במשק, בעת חירום. לדעתו, העימות הבא בין צה"ל לבין חמאס ושאר ארגוני הטרור בעזה,  יורגש לראשונה גם בתל אביב: "בעימות הבא, זה שיבוא, ייפלו כאן בתל אביב כמה רקטות. הם ינסו לטווח את תל אביב חזק, לא הכול יגיע לכאן והרוב ייפול בדרך, אבל כמה רקטות יפלו גם פה", אמר.

גם אינטרסים ישראליים-כלכליים, כמו שדות הגז בלב ים, יהוו מוקד לתקיפה - באמצעות טילים מדויקים שכבר מצויים בידי סוריה.

לדעת וילנאי, "הסורים לא צריכים לשגר לעבר המתקנים האלה מטחים של עשרות טילים. המערכות שלהם מספיק מדויקות, כך שירי של כמה בודדים - והכול עולה באוויר. המתקנים בים הם בטן רכה".

"הערבים יודעים להפיק לקחים. הם לא פחדנים, לא בורחים כמו שפעם לימדו את כולנו. תשכחו ממה שאמרו לכם. הם יודעים שהם לא יכולים להביס את צה"ל בשדה הקרב, אז הם מתכוונים לפגוע בלב המדינה באמצעות טילים. צריך להתכונן למלחמה עם סוריה, עם חיזבאללה בלבנון ועם חמאס. במלחמה כוללת, רוב העובדים שלכם מגויסים לכל החזיתות, ובמקביל - נופלים מדי יום מאות טילים במרכז הארץ. לא אלפים, אלא מאות. בדקנו ומדדנו את זה. חישבנו כמה טילים יש להם, כמה נוכל להשמיד בהפצצות יזומות; כמה ניירט באוויר בפועל ועוד. הם יירו עלינו מדי יום אלפי טילים ורקטות ובאזור המרכז ייפלו מאות. זה מה שהולך לקרות כאן, וזה יימשך לפחות חודש ימים, גם בימי שישי ושבת, בלי ימי מנוחה", אמר.

הכינוס, ראשון מסוגו, התקיים בתיאום עם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, לקראת שילוב החברות החיונית למשק בתרגיל העורף הגדול, המכונה "נקודת מפנה 5".

התרגיל מתוכנן לעוד כשלושה שבועות, ובמסגרתו תיבחן המוכנות והיכולת של אותם גופים לספק תוצרת ושירותים חיוניים לאוכלוסייה - גם תחת אש. עוד במסגרת התרגיל, תיבחן מוכנות האוכלוסייה לתרחישי חירום, בדגש על צעדי התגוננות בעת ירי נרחב של טילים לעבר העורף, ולראשונה תישמע במסגרתו אזעקה בשעות הערב, במטרה לאפשר למשפחות לתרגל כניסה למרחבים מוגנים.