תלמידי אמית צועדים למען פולארד

120 תלמידי ומורי ישיבת אמי"ת חברותא שבכפר בתיה, סיימו היום (חמישי) מסע בן 100 ק"מ בקריאה לשחרורו של יהונתן פולארד מהכלא האמריקני תחת הכותרת "אחינו יהונתן, עד מתי?"  

הצעדה הסתיימה אחר הצהריים בכותל המערבי בתפילה לשחרורו . לפני כן עצרו התלמידים ליד הקונסוליה האמריקאית בירושלים כדי למסור מכתב המיועד לנשיא ארה"ב ובו תביעה ובקשה – שחרר את פולארד.

"כבר יותר מעשרים וחמש שנים שבהם יהונתן בשבי – הגיע הזמן לומר לכך די", כתבו התלמידים, "התמיכה הגדולה שראינו בבית הנבחרים בביקור ראש הממשלה בארה"ב אינה יכולה להיעצר דווקא כשצריך לפתוח את שער הרחמים. אנו כתלמידים ישראלים , איננו יכולים לישון במנוחה כשאחינו יהונתן נמק בכלא. אחרי  עשרים וחמש שנים האמנו כי יש תקווה, גם בארצות הברית נשמעים קולות הקוראים לנשיא לעשות מעשה אמיץ ולשחרר את יהונתן אך כל זה לשווא. האמנו שביקור ראש הממשלה בארצות הברית יביא לתזוזה והנה התבדינו, אנחנו לא יכולים לשבת בשקט, כתלמידים בתיכון אנחנו מבקשים לזעוק - בשם כל תלמיד בארץ הזאת, 'לא לשכוח את יהונתן".

מנהל הישיבה, אבינעם אלמגור, הסביר כי תלמידיו ביקשו  לעשות מעשה למען פולארד וכי הם מקווים שהמסע "יעיר את העם בישראל ושהזעקה תגיע עד לבית הלבן כדי שאנחנו הקטנים נעשה משהו למען יהונתן עד שישוב הביתה".

הדר פנחס , תלמיד כיתה י"א ואחד ממובילי המסע, הסביר את הרעיון מאחורי הצעדה: "אי אפשר לקבל את המחשבה שיהונתן פולארד לא יצא מהכלא אחרי כל כך הרבה שנים. רוצחים גדולים ומרגלים איומים ישבו הרבה פחות ובו פשוט מתעללים. לכולם יש זמן, רק ליהונתן אין".