יונית לוי. דיון בעניינה
יונית לוי. דיון בעניינהצילום: פלאש 90

הנהלת הרשות השנייה תדון בהתבטאותה הבעייתית של מגישת חדשות ערוץ 2 יונית לוי בעת נאומו של ראש הממשלה נתניהו בפני חברי הקונגרס האמריקאי. כך החליטה מועצת הרשות השנייה בישיבה שקיימה היום.



המועצה קיבלה את החלטתה בעקבות תלונות רבות שהגיעו אליה מצופים זועמים שהביעו תרעומת על הפרשנות שהעניקה לוי לדבריו של נתניהו במהלך הנאום. בתום הישיבה הודיעה מועצת הרשות כי ההנהלה תתכנס, תדון בסוגיה ותגבש המלצות בהתאם.



נזכיר כי במהלך הנאום, כאשר התייחס נתניהו לרמת החופש שלו זוכים ערביי ישראל תחת שלטון מדינת ישראל לעומת היעדר החופש במדינות ערביות שכנות, אמרה לוי כי  "מטבע הדברים חלקם היו מדברים עם ראש הממשלה על האפליה שהם מקבלים בחברה הישראלית, אבל זה לא מה שראש הממשלה רוצה לדבר עליו עכשיו".



כאמור הדברים עוררו זעם בהיותם לכאורה חריגה בוטה מהגדרת תפקידה של לוי כמגישת חדשות ובמקרה זה כמתרגמת דבריו של ראש הממשלה ולא מי שתפקידו להביע עמדה על דברי נתניהו. תלונות רבות הועברו למועצת הרשות השנייה בין השאר על ידי האגודה לזכות הציבור לדעת. במהלך הדיון היום הועלה הנושא בקצרה וכאמור הוחלט להעבירו לדיון מעמיק יותר בהנהלת הרשות השנייה, דיון שבסופו יוחלט אם לנקוט בצעדים כלשהן כלפי לוי.