הסורים במג'דל שמס
הסורים במג'דל שמספלאש 90

בסוריה הודיעו הערב (מוצאי שבת) כי הצעדה לכיוון גבול ישראל לרגל "יום הנכסה" בוטלה אך מארגני הצעדה מבטיחים לקיים אותה במועד אחר.

אתמול דווח כי גם לבנון ביטלה את צעדות המחאה המתוכננות לעבר הגבול הישראל לציון פרוץ מלחמת ששת הימים.

בימים האחרונים הועלתה רמת הכוננות לקראת "יום הנכסה" שיצויין מחר בעולם הערבי. בגל"צ דווח כי בין השאר חוזקו גדרות הגבול והוצבו מוקשים במקומות המועדים לפורענות. האזור שבקרבת גדר הגבול עם סוריה הוכרז כשטח צבאי סגור.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, סיפר בסוף השבוע על היערכות צה"ל לקראת צעדותיהם הצפויות של אלפי פלסטינים לעבר גבולות ישראל, "אנחנו נערכים בכל הגזרות האפשריות ונציב את הכוחות ואת הפיקוד קדימה", אמר גנץ במהלך אירוע במכללה לפיקוד ומטה בגלילות.

לדבריו, "בעת הזאת אנו מביטים סביב ורואים את הסערה המתחוללת באזורנו, והיא מלמדת אותנו שיעור נוסף בחוסר היציבות במזרח התיכון, הטומנת בחובה תמורות בשנים הבאות".

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לאירועים המתוכננים ואמר, "הנחיתי את מערכת הביטחון לגלות איפוק אך לפעול בנחישות הדרושה כדי לשמור על גבולותינו ועל ביטחון יישובינו ואזרחינו", אמר נתניהו בפתח נאומו בוועידת ההיי-טק בירושלים.



נתניהו הוסיף כי איראן, סוריה, החיזבאללה וחמאס עמדו מאחורי הנסיונות לפרוץ את הגבולות עם ישראל, "אותם גורמים ינסו שוב לקרוא תיגר בימים הקרובים על ריבונותה של ישראל. כמו כל מדינה יש לישראל את הזכות ואת החובה לשמור על גבולותיה ולהגן עליהם".