נערכים
נערכיםפלאש 90

ביממה האחרונה העלה צה"ל את הכוננות לרמת שיא בעיקר במספר מוקדים בהם צפוי על פי ההערכות עימות עם גורמים פלשתיניים וערביים, כחלק מהיום המוגדר בפי העולם הערבי 'יום הנכסא', יום התבוסה, לציון 44 שנים מאז מלחמת ששת הימים ותבוסתם בפני ישראל.

לנוכח ניסיון 'יום הנכבא' מתמקדת ההיערכות בצה"ל סביב הגדרות בגבול הצפון, כך גם סביב רצועת עזה, וברחבי יהודה ושומרון מחשש לתהלוכה ערבית לכיוונו של אחד הישובים.

בצה"ל מודעים היטב לכך שנקודות אלה עשויות להיות "המלחמה של אתמול", ויש להיערך במקביל לעוד שורת תרחישי הפתעה אותם צפויים הפלשתינים לבצע. לנוכח זאת הכוננות בשלושת הפיקודים הועלתה לשיא. "אנחנו נערכים בכל הגזרות האפשריות ונציב את הכוחות ואת הפיקוד קדימה", אמר הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, במהלך אירוע במכללה לפיקוד ומטה בגלילות.

נזכיר כי בסוריה הודיעו אמש כי הצעדה לכיוון גבול ישראל בוטלה אך מארגני הצעדה מבטיחים לקיים אותה במועד אחר. יום קודם לכן דווח כי גם לבנון ביטלה את צעדות המחאה המתוכננות לעבר הגבול הישראלי.

על פי דיווחים בעיתון 'הארץ' בגזרת ערביי ישראל לא צפוי עימות מיוחד לאחר שמספר תכניות להשתתפות באירועים בוטלו. מפלגות ותנועות פוליטיות בחברה הערבית בישראל ביטלו תוכניות לצאת לכיוון גבול הצפון ומג'דל שמס ברמת הגולן בעקבות ההודעות על ביטול הפעילות בצד הלבנוני והסורי בתנועת בל"ד, מדווחים ב'הארץ', תכננו עלייה לגדר הגבול היום בבוקר אולם בסופו של דבר הוחלט לגנוז את התוכנית.