מה הוא מחליט? ישי
מה הוא מחליט? ישיפלאש 90

שר הפנים אלי ישי צפוי להודיע היום על החלטתו בסוגיית הארכתו של שעון הקיץ. זאת בתום התייעצות עם כלכלנים ומומחים שונים ובתום עבודתה של ועדה מיוחדת שהקים לבחינת פניה השונים של הסוגיה. בין השאר נועץ השר ישי גם מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף.

לפי שעה לא ידוע לאילו מסקנות הגיע השר ישי.

נזכיר כאן את דבריה של חברת הכנסת רונית תירוש שהובילה את המאבק להארכתו של שעון הקיץ מטעמים כלכליים וחברתיים. תירוש החתימה 61 חברי כנסת על עצומה שתמכה בהצעת החוק שהובילה לקידום המהלך, ההצעה גובשה בסיוע ארגון רבני 'צהר', כזכור, ועליה אמרה תירוש: "העצומה מביעה את זעקת הציבור אשר הביע את דעתו באופן ברור כי שעון הקיץ נכון גם סביבתית, גם לצורך חסכון משק הישראלי, גם לצורך מניעת תאונות דרכים, וגם לשיפור איכות החיים של אזרחי המדינה. המתווה המוצע נוסח יחד עם רבנים נציגי הציבור הדתי והוא מהווה הוכחה שניתן להגיע לפתרון מוסכם ומתחשב בכל חלקי העם".

בעצומה נכתב אז: "אנו חברי כנסת מכל סיעות הבית, קוראים בזאת לראש ממשלת ישראל לקבוע מיידית תאריך לועזי קבוע (במקום תאריך עברי "משתנה") – מוצ"ש הסמוך ל-15 באוקטובר, כתאריך יעד לקביעת שעון החורף. תאריך זה מתחשב הן בצרכי תפילה (שעת הנץ: 6:44) והן בצרכי חסכון כלכלי וניצול שעות פנאי של הציבור הרחב בישראל".

הרב אוריאל גנזל, ראש מיזם "צוהר לחקיקה" אמר כי "סוגיית שעון הקיץ איננה סוגיה הלכתית, וכי החשיבות שבשעון הקיץ איננה סוגיה במחלוקת בין דתיים לחילונים, כי אם משאלת לב של רובו המוחלט של הציבור הישראלי. אין כאן התנגשות בין ערכים דתיים לבין ערכים החשובים לציבור הכללי כגון: שעות עבודה, נהיגה, שימוש בחשמל, אפשרות למימוש ערכי משפחה וחיסכון למשק – משום שאלו ערכים החשובים לכלל אזרחי ישראל דתיים וחילוניים כאחד. מתווה רבני צוהר אשר גובש יחד עם חברי הכנסת מאזן בין הערכים והאינטרסים השונים, בין מכלול צורכי הציבור ובתוכם: שיקולים בטיחותיים, חברתיים, כלכליים ורווחת האזרחים לבין צרכיו החיוניים של הציבור החרדי, הדתי, והמסורתי בישראל".