עיוור
עיוורצילום: פלאש 90

יום ה"בליינד דיי", צויין היום (שני) כהזדהות עם קהילת העוורים. גלית אגמון, עיוורת מלידה, לא ויתרה לעצמה מעולם וכיום היא סטודנטית ללשון ולתעודת הוראה ובנוסף לומדת לתואר בעריכה לשונית.

בראיון לערוץ 7, סיפרה אגמון, "זה יום שבא להגביר את המודעות בציבור בנוגע לעיוורים". היא הדגישה כי עיוורים יכולים לתרום לחברה כמו כולם.

האם ישנה התקדמות באמצעים הטכנולוגים לעיוורים?



"הטכנולוגיה מאוד התפתחה וישנם תוכנות שמקריאות בקול את הכתוב או שמתרגמים את הכתוב לכתב ברייל. באוטובוסים נכנסת לאט לאט מערכת כריזה המודיעה מהי התחנה הקרובה, כמו שאנחנו מכירים ברכבת, אך עדיין יש לאן להתקדם".

אגמון סיפרה כי הערב תיערך הצגה בבית חינוך לעוורים בירושלים, "יהיו במקום דוכנים חווייתיים בהם מתנסים בכל מיני דברים בעיניים עצומות. בשעה 20:00 תעלה הצגה שכל שחקניה לקויי ראיה".

איך הסתדרת עם העיוורון בילדות?



"
כילדה צעירה הסתדרתי טוב מאוד", מצייינת אגמון, "למדתי באולפנת 'להבה' בקדומים שקיבלה אותי בצורה הכי טובה שאפשר. יצאתי איתם לכל הפעילויות והוצאתי תעודת בגרות בציונים טובים".

האם רואים באופק פתרונות רפואיים?



"לבעיה שלי אין כרגע פתרון רפואי, אבל אני לא מתעסקת עם זה. אני חיה את חיי וטוב לי עם זה ואם ימצאו פתרון רפואי, אבדוק את האפשרות בצורה רצינית".