לא יתכן. פרופ' כרמי
לא יתכן. פרופ' כרמיאונ' בן גוריון

נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' רבקה כרמי, מביעה דאגה מיחסם של המרצים באוניברסיטה לחיילים המשרתים במילואים, לאור תוצאותיו של סקר שנערך לאחרונה בין סטודנטים משרתים במילואים במוסדות להשכלה גבוהה.

במכתב ששיגרה לכלל המרצים באוניברסיטה ואשר הגיע לידי ערוץ 7, כרמי מציינת, כי בסקר שעסק בשביעות רצונם של המילואימניקים מיחסם של המוסדות, "זכתה" אוניברסיטת בן גוריון במקום הרביעי הבלתי מחמיא מתוך 6 אוניברסיטאות המחקר בישראל, כאשר הסיבה לכך לדברי פרופ' כרמי היא הסעיף העוסק ביחס המרצים למשרתי המילואים.

כרמי מציינת כי ההכללה ודאי גורמת עוול למרצים בודדים אשר בודאי אינם חוטאים בנושא זה, אך לדבריה יחסם הכולל של המרצים באוניברסיטה למשרתי המילואים, אשר "יכולתנו לנהל חיי שגרה של לימוד ומחקר" תלויה בהם, מהווה "תעודת עניות מדאיגה ביותר" לאוניברסיטה.

במכתבה קובעת פרופ' כרמי, כי "לא יתכן שאוניברסיטת בן גוריון תהיה מדורגת במקום אחרון בקטגוריה של יחס מרצים למשרתי המילואים ואני מצפה שהעניין הזה יתוקן לאלתר. יחס אוהד ותומך הוא המינימום המובן מאליו שאנחנו יכולים להעניק למשרתי המילואים וכל יחס אחר יהיה בלתי נסבל לחלוטין".

כרמי מציינת, כי סקר שתערוך בקרוב אגודת הסטודנטים באוניברסיטה ינסה למקד את הבעיות כך שניתן יהיה להתייחס אליהן באופן ספציפי, אולם עד שיתפרסמו התוצאות היא מקווה כי "לפחות בעניין היחס למשרתי המילואים לא נאלץ להמשיך להרכין ראש בבושה".