יו"ר הועדה. חוטובלי
יו"ר הועדה. חוטובליפלאש 90

תקציב 10 מרכזי הסיוע לנשים נפגעות תקיפה לשנה זו טרם עבר, זאת למרות שאנחנו נמצאים חצי שנה לאחר תחילת השנה ומנהלות המרכזים אינן יודעות כיצד ישלמו משכורות.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי, סיירה היום (ראשון) במרכז הסיוע לנשים דתיות. במרכז זה בלבד, היחיד בעולם המתמחה בטיפול ייעודי בנשים דתיות וחרדיות, מתקבלות מדי שבוע 150 פניות חדשות. בנוסף, מקיים המרכז 1,400 סדנאות חינוך בבתי ספר בשנה. המרכז מעסיק 150 מתנדבות ו-13 עובדות בשכר, רובן ברבע משרה.

"לא ייתכן שתשתית מרכזי הסיוע יהיה מבוסס על מתנדבות שהמרכזים מתקשים לממן אפילו את ההסעות שלהן", אמרה יו"ר הוועדה ציפי חוטובלי, "תחומי הפעילות שלכן רחבים הרבה מששיערתי, עם כל היכרותי את התחום מקרוב". יו"ר הוועדה הודיעה כי תפעל מול השרים הנוגעים לדבר – הרווחה, החינוך והבריאות על מנת "להקל עליכן לבצע את המשימה הבלתי אפשרית שלקחתן על עצמכן".

חוטובלי התעניינה איך הציבור הרחב יודע למי לפנות בשעת הצורך, "חלק מהפרסום שלנו הוא מודעות ומדבקות במקוואות", הסבירה דבי גרוס, מנהלת המרכז, "אנו מקבלים תקציב פרסום זעיר ממשרד הרווחה רק עבור פעילותנו בתחום התקיפה המינית. בזכות עבודת שטח רצינית שעשינו, היום אנו מקבלים פניות הפניות גם באמצעות רבנים ובתי ספר, כולל תלמודי תורה חרדיים".

"למעלה מ-60% מהפגיעות המיניות היום הן בקרב ילדים בני נוער מתחת גיל 18", אמרה מיכל רוזין, מנכ"לית איגוד הסיוע, "רוב הפוגעים הם אנשים שמוכרים לילדים. צריך לזכור שילד שנפגע ואינו מטופל עלול להפוך לילד פוגע ולהורה עם בעיות תפקוד. ועדת חקירה ממלכתית היא מחוייבת המציאות".